  • Data: 2002-09-30 00:33:32
    Temat: MP- kasowa a kwartalna - róznica
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    TEKST-1
    "Mały podatnik otrzymał możliwość wyboru metody kasowego rozliczania podatku
    VAT. Oznacza to, iż będzie mógł rozliczać się co kwartał, składając
    deklarację i dokonując ewentualnych wpłat do 25 dnia miesiąca następującego
    po danym kwartale. Dzięki metodzie kasowego rozliczenia obowiązek podatkowy
    powstaje dopiero z dniem uregulowania całości lub części należności, jednakże
    nie później niż w ciągu 90 dni od dnia wydania towaru lub wykonania usługi"

    TEKST-2
    "Prawo do wyboru jednomiesięcznej bądź kwartalnej metody rozliczania
    otrzymali wszyscy niezależnie czy wybrali metodę kasową, czy pozostali przy
    tradycyjnych zasadach rozliczania, tj. gdy powstanie obowiązku zapłaty tej
    daniny wyznacza co do zasady moment wydania (dostarczenia), przekazania,
    zamiany, darowizny towaru lub wykonania usługi.

    Powyższy tekst-1 jest jasny, nie ma czego nierozumieć. Ale jeżeli zrobie tak
    jak w tekście-2 czyli nie wybiore metody kasowej a tylko chęć rozliczania się
    z US kwartalnie (czyli jak rozumiem też mam prawo składania deklaracji i
    dokonywania ewentualnych wpłat do 25 dnia miesiąca następującego po danym
    kwartale) to czym się owe metody różnią skoro i tu i tu mam te 90 dni luzu
    niepłacenia vatu ?(zaznaczam że nie interesuje mnie występowanie o szybszy
    zwrot vatu, zawsze czekam pokornie :-) aż mi sie to zrównoważy wat-7).
    Mam za mało czasu na analizę wiec może to trochę naiwne pytanie.

    Pozdr.

    Sark