  • 11. Data: 2004-10-19 21:54:12
    Temat: Re: Ludzie nie chca fakltur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Hubert wrote:
    [...]
    >+ ok w takim razie punkt po punktcie:
    >+
    >+ 1)Czy ma to znaczenie ze jak sprzedaje Os. Fiz. nie prowadzajcej DG
    >+ i ona chce fakture to fakture wystawiam razem z jej nipem?

    Nie ma znaczenia.
    Można wpisać jej NIP (jak poda), nie trzeba.

    >+ 2)Jeli Os. Fiz. kupuje towar i nie chce faktury to jak ja mam to zapisac w
    >+ ksiazce przych i rozch?
    >+ W swoim programie ksiegowym (Mala Firma) mam pozycje "dzienne
    >+ zestawienie sprzedazy
    >+ nieudokumentowanej ze st. VAT - czy moge z tego skorzystac ?

    No na to to jest :)

    Tylko... moment... ty tam masz NIEUDOKUMENTOWANEJ ?? :O !
    Przecież jak ją wpiszesz to będzie UDOKUMENTOWANA :)
    W "papierowym" rejestrze kiedyś widziałem opis "sprzedaż BEZRACHUNKOWA".
    No ale to pod adresem autorów twojego programu :)

    >+ 3) Firme mam od 1999 roku
    >+ 4)Czy limit 40000 jest limitem brutto czy netto?

    W rozporządzeniu jest "wartość obrotów". A w ustawie - że u podatników
    opodatkowanych VAT słowo "obrót" oznacza "netto"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)