  • 1. Data: 2004-10-18 15:34:47
    Temat: auto z kratka
    Od: "Piotr Kloc" <p...@s...pl>

    Witam !

    Planuje kupic samochod na firme.
    Prosze mnie poprawic jezeli sie myle.
    Jest samochod z kratka z ktorego mozna odliczyc polowe VATu i wpisac
    do KPiR wartosc netto w wydatkach.
    Jest drugi samochod bez kratki za podobna cene .
    Czy jezeli kupie ten drugi samochod to czy bede mogl wogule cos wpisac w
    koszty uzyskania
    przychodu ?
    Jak jest z amortyzacja i odliczaniem VATu od paliwa ?
    Samochod bedzie brany na leasing to rozumiem ze co miesiac rate leasingowa
    bede wpisywal do ksiazki ?

    Dzieki za odpowiedzi !

    Szukalem odpowiedzi w archiwum ale s nie doszukalem sie konkretnych
    odpowiedzi :(

    pozdrawiam

    --
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-10-18 16:30:34
    Temat: Re: auto z kratka
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Piotr Kloc" <p...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > bede wpisywal do ksiazki ?
    >
    > Dzieki za odpowiedzi !
    >
    > Szukalem odpowiedzi w archiwum ale s nie doszukalem sie konkretnych

    Bo IMO slabo szukales... Mnie sie nie chce Tinowac, ponizej przyklad
    (google, czas szukania 3s):

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&th
    readm=cjbovt%24gbv%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnum=1&
    prev=/groups%3Fas_q%3Dsamochod%2520firme%26as_ugroup
    %3D*podatki*%26as_scoring%3Dd%26lr%3D%26num%3D20%26h
    l%3Dpl

    I jeszcze polecam posty Maddy - glownie o wrozkach, tez jest ich sporo...

    I tak na koniec: Jaki DRUGI samochod (o pierwszy juz nie spytam)?
    Ladownosc, uzywany, nowy, leasing, kredyt, gotowka, cena...
    I mozna tak dlugo... A to wszystko ma wplyw na kwalifikacje kosztow (w tym
    KUP) od amortyzacji, ubezpieczen, remontow, paliwa,itd... I oczywiscie
    rozliczanie VAT...

    Poza tym pytasz o tyle rzeczy, ze polece to co zwykle w tym wypadku:
    zainwestowac w biuro rachunkowe te marne 200,00 PLN... i zajac sie wlasnym
    biznesem.

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-10-18 17:35:28
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Piotr Kloc <p...@s...pl> napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Planuje kupic samochod na firme.
    > Prosze mnie poprawic jezeli sie myle.
    > Jest samochod z kratka ...
    > Jest drugi samochod bez kratki za podobna cene
    Jeśli różnią się tylko kratką,
    to z podatkowego punktu widzenia nie różnią się niczym.
    Obecnie kratka, szyberdach, hak, światła przeciwmgielne,
    czy pluszowe pokrowce ... wszystkie są zwykłymi akcesoriami
    samochodu, bez podatkowego znaczenia.