  • 1. Data: 2010-02-27 09:54:22
    Temat: Liniowy plus skala rozliczenie roczne
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Witam,
    w 2009 roku do końca lutego prowadziłem DG i płaciłem podatek liniowy.
    z dniem 28 lutego zlikwidowałem DG
    1 marca zatrudniłem się na umowę o pracę.

    Rozumiem że wypełniam PIT 36L + PIT B za 2 miesiące
    oraz PIT 37 za pozostałe 10 miesięcy

    Pytanko mam takie, w marcu zapłaciłem ZUS za luty. Gdzie to mam ująć i
    czy w ogóle? Czy do PIT 36L zdrowotne i społeczne mogę doliczyć?

    pozdrawiam
    Black Peter

  • 2. Data: 2010-02-27 10:34:52
    Temat: Re: Liniowy plus skala rozliczenie roczne
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem że wypełniam PIT 36L + PIT B za 2 miesiące
    > oraz PIT 37 za pozostałe 10 miesięcy

    No oczywiscie.

    > Pytanko mam takie, w marcu zapłaciłem ZUS za luty. Gdzie to mam ująć i czy
    > w ogóle? Czy do PIT 36L zdrowotne i społeczne mogę doliczyć?

    Skoro za luty to jak najbardziej sa to skladki w zaiwzku z DG i rozliczysz
    je na PIT-36 L.
    Zdrowotne z obu zrodel mozesz rozdysponowac pomiedzy ob aPITy jak tylko
    chcesz - aby jak najbrdziej zoptymalizowac zarzadzanie swym podatkiem.
    Spoleczne tez mozna tak bylo (na ten pit, na ktory wygodniej), ale cos
    ostatnio Gotfryd wytropil jakas nowelizacje, ktora jakoby uniemozliwia taki
    manewr.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-03-01 09:33:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Feb 2010, SDD wrote:

> [...]
    > Spoleczne tez mozna tak bylo (na ten pit, na ktory wygodniej), ale cos
    > ostatnio Gotfryd wytropil jakas nowelizacje, ktora jakoby uniemozliwia

    Co do "jakoby" :D wygląda to tak:

    +++
    Art. 30c.
    [...]
    2. Podstawš obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1,
    jest dochód ustalony zgodnie z art. 9 ust. 1, 2, 3, 3a i 5,
    [...]
    Dochód ten podatnicy mogš pomniejszać o składki
    na ubezpieczenie społeczne okreœlone
    w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. a).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    ...i TYLKO te.

    +++
    Art. 26.
    1. Podstawę obliczenia podatku, [...] stanowi dochód [...]
    po odliczeniu kwot:
    [...]
    2) składek okreœlonych w ustawie [...] o systemie ubezpieczeń społecznych
    a) zapłaconych w roku podatkowym bezpoœrednio na własne
    ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe
    podatnika oraz osób z nim współpracujšcych,
    b) potršconych w roku podatkowym przez płatnika ze œrodków podatnika
    [...]
    ---

    Czyli jasno i wyraźnie nie umożliwiają odliczania wymienionych
    w "b" składek potrąconych przez płatników - np. w umowie o pracę.

    pzdr, Gotfryd