eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLikwidacja działalności ryczałtowca w US › Likwidacja działalności ryczałtowca w US
  • Data: 2011-12-07 10:40:07
    Temat: Likwidacja działalności ryczałtowca w US
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Prowadzę ryczałt ewidencjonowany i jestem na zwolnieniu podmiotowym
    VAT.

    Gdybym był na KPiR, to wiem, że najpóźniej na 7 dni przed datą
    likwidacji firmy trzeba zawiadomić US o zamiarze przeprowadzenia spisu
    z natury.
    Ale jako, że jestem na ryczałcie, to nie muszę chyba o tym
    zawiadamiać?

    Czyli jakie właściwie formalności ryczałtowiec musi załatwić w US?

    Tutaj fragment artykułu:

    "W zakresie likwidacji działalności gospodarczej opodatkowanej
    ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podatnik zobowiązany jest do
    zawiadomienia o tym fakcie naczelnika właściwego urzędu skarbowego.
    Przy czym przyjmuje się, iż jeżeli podatnik do 20 dnia stycznia roku
    podatkowego nie zgłosi likwidacji działalności gospodarczej, to nadal
    prowadzi działalność opodatkowaną w takiej samej formie.

    Należy jednak dodatkowo pamiętać, że podatnicy opłacający podatek w
    formach zryczałtowanych mają obowiązek aktualizowania danych objętych
    zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia
    aktualizacyjnego do właściwego naczelnika urzędu skarbowego nie
    później niż w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana
    danych. Przepisy podatkowe stanowią zatem o potrzebie zawiadomienia
    urzędu skarbowego o fakcie likwidacji działalności, a ponadto
    konieczności: 1) sporządzenia na dzień likwidacji działalnoś"
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/1
    0083/Likwidacja_dzialalnosci_gospodarczej_konsekwenc
    je_podatkowe_dla_osob_fizycznych.html

    Czyli wynika z tego, że ryczałtowiec nie musi zawiadomić US o zamiarze
    przeprowadzenia spisu z natury, ale powinien zawiadomić o likwidacji
    firmy do 30 dni od daty likwidacji firmy?
    Czy to zgłoszenie aktualizacyjne powinno być na deklaracji NIP-3?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1