  • Data: 2005-09-29 14:53:22
    Temat: Likwidacja dzialalnosc - komputer
    Od: "macko42" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    Wiem, ze temat byl juz walkowany, ale ja jednak nie znalazlem jednoznacznej
    odpowiedzi na pytanie jak postapic.
    Sytuacja jest taka: prowadze dzialalnosc, ktora bede zamykal. Mam komputer,
    ktory kupilem ok. 2 lata temu za kwote ok. 1600 zl brutto (wrzucilem
    jednorazowo w koszty). Do tego komputera w pozniejszym czasie dokupowalem
    jeszcze monitor (ok. 800 brutto), system operacyjny (ok. 400 brutto) + jakies
    drobiazgi (moze jeszcze 150-200 zl brutto).
    Teraz likwiduje dzialalnosc. Jesli chcialbym zostawic ten sprzet na wlasne
    uzytkowanie, to jak rozumiem zwracam VAT (od ceny zakupu?). Oprocz VAT co
    jeszcze - slyszalem o podatku 10% wartosci (tez zakupu?). Jak to rozliczam?
    Za wszystkie wymienione elementy zestawu? Tylko komputer przekroczyl wartosc
    1500 zl (wiec jest na wyposazeniu). Czy mozna pozostale elementy (monitor
    itd) traktowac osobno? Co z nimi?

    Moze sie okazac, ze taniej wyjdzie sprzedac ten sprzet i kupic nowy juz
    prywatnie. Przeciez to 2-letni sprzet, wiec jego wartosc, to moze 1/3 ceny
    poczatkowej :(

    Pozdrawiam
    M.