  • 21. Data: 2003-10-12 10:04:21
    Temat: Re: Likwidacja DG i rozliczenie VAT. POMOCY !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003, Janusz wrote:
    [...]
    >+ w ewidencji vat - zakupy nie ma rubryki do wpisania daty terminu platnosci
    >+ jest za to np. data otrzymania fakruty...

    Jako JureQ rzekł - nie ma "ustalonego wzoru". Ja wpisuję datę płatności
    w dacie otrzymania dopisując "TP" i od czasu do czasu pod spodem
    strony komentarz że "TP" to termin płatności.

    >+ no to jesli otrzynmanie

    ...a nie możesz tej koperty trochę potrzymać nieotwartej ? ;)
    [...]
    >+ ze daty sa z innego
    >+ miesiaca niz wpis w ewidencji?

    ..no to niestety. I tak mały pikuś wobec problemu import/eksport
    kiedy USy odpowiadają że "tak, podatnik ma każdy miesiąc składać
    korektę deklaracji bo przepisy sobie a życie sobie".
    Paranoja ? - owszem. Od zawsze uważam że jasny zapis że można
    koszty "wliczać później" i wydłużenie okresu odliczania VAT
    do 2 miesięcy (dla *wszystkich* papierów, w tym "telekom")
    byłoby rzeczą naturalną. Cóż robić - najwyraźniej nasi posłowie
    *osobiście* KPiR nie prowadzą... :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2003-10-13 05:53:28
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> wrote
    > Mylisz się - Przy podatku VAT za usługi telekomunikacyjne decydyje
    > termin płatności podany na fakturze a nie data rzeczywistej zapłaty.
    > W twoim przykładzie VAT można odliczyć tylko w październiku. Jeśli
    > robisz inaczej to pomyśl o korektach i "czynnym żalu", bo przy
    > pierwszej kontroli będziesz miał duże kłopoty.

    Ok, ja jeszcze z jednym pytaniem w kwestii formalnej:
    w ewidencji vat - zakupy nie ma rubryki do wpisania daty terminu platnosci
    jest za to np. data otrzymania fakruty...
    no to jesli otrzynmanie i wystawienie jest we wrzesniu, a termin platnosci w
    pazdzierniku,
    a tego terminu nie ma gdzie wpisac, to czy to nie jest dziwne? ze daty sa z
    innego
    miesiaca niz wpis w ewidencji?

    Janusz

  • 23. Data: 2003-10-13 06:39:09
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Janusz wrote:

> [...]
    > platnosci w pazdzierniku,
    > a tego terminu nie ma gdzie wpisac, to czy to nie jest dziwne? ze daty

    Nie ma ustalonego ustawowo wzoru ewidencji VAT. Ma one być prowadzona
    tak aby umożliwić poprawne rozliczenie podatku. Wniosek: można przyjąć,
    że projektant twojej ewidencji wypuścił lekkiego bubla. Ja sam
    zastanawiałem się kiedyś jaki nagłowek powinna mieć odpowiednia rubryka
    i nie wymyśliłem nic poniżej 50 słów.
    W praktyce przy typowych ewidencjach są dwie szkoły:
    1. wpisywać termin płatności w miejsce daty otrzymannia. Można wtedy
    zarzucić, że ewidencja nie jest zgodna ze stanem faktycznym. To było
    poprawne gdy obowiązywały starsze przepisy, w których wprost mówiło się
    coś w stylu "Za datę otrzymania faktury uważa się ....". Obecnie tego
    sformułowania już nie ma. (Na marginesie: uczono mnie kiedyś, że żadne
    prawo nie powinno głosić, że rak jest rybą. No, ale to bylo dawno)
    2. wpisywać datę otrzymania faktury, ale rejestrować na stronie
    odpowiadającej terminowi płatności. Ewentualna kontrola i tak będzie
    wiedziała o co chodzi.

  • 24. Data: 2003-10-14 04:51:27
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> wrote
    > 2. wpisywać datę otrzymania faktury, ale rejestrować na stronie
    > odpowiadającej terminowi płatności. Ewentualna kontrola i tak będzie
    > wiedziała o co chodzi.

    Dziekuje (Tobie i Gotfrydowi) za odpowiedz, stosuje wlasnie te metode, a
    teraz sie upewnilem,
    ze moge spac spokojnie :)

    Pozdrawiam,
    Janusz

    ps.
    polecam zmienic adres antyspamowy, gdyz dodanie czegos miedzy @ a wlasciwa
    domene
    powoduje ze list i tak trafia do domeny odbiorcy i tam krazy szukajac
    odbiorcy.
    Antyspamowa czesc lepiej dodac miedzy czesci prawidlowej domeny, czyli np:
    a...@o...XwalkaX.pl to uniemozliwi nawet wyjscie maila od spamera i nie
    obciazy sieci.

  • 25. Data: 2003-10-14 08:08:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

> [...]
    > że projektant twojej ewidencji wypuścił lekkiego bubla. Ja sam
    > zastanawiałem się kiedyś jaki nagłowek powinna mieć odpowiednia rubryka

    A ja w paru programach widziałam "data odliczenia VAT" lub ogólniej
    "miesiąc odliczenia VAT"
    Wydaje mi się dość jasne a i słów niewiele :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl