  • 11. Data: 2009-10-28 18:37:49
    Temat: Re: Laptop a środki trwałe
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:
    > Jak to nie jako towar?
    > Przecież nie chce środka trwałego, ani wyposażenia,
    > czyli na handel. :-)

    Dlaczego? Wyposazenie, ale nieewidencjonowane.
    IMVHO ponizej 1500 zl netto wpisywac nie musi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-10-28 19:27:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Dlaczego? Wyposazenie, ale nieewidencjonowane.
    > IMVHO ponizej 1500 zl netto wpisywac nie musi.

    Wpisać do ewidencji wyposażenia a zaewidencjonować
    jakkolwiek, to co innego.
    Wpisywać te niskocenne składniki majątku do EW nie musi,
    ale zaewidencjonować jakoś musi
    i podatek przy wyjściu z DG bedzie, a ma byc tak żeby
    nie było

  • 13. Data: 2009-10-28 22:59:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Oct 2009, adam wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Dlaczego najkorzystniej?

    ...bo przy zamykaniu nie należy się dochodowy...

    > Jeżeli nie wpiszę go nigdzie to chyba nie ma różnicy?

    A remanent *końcowy*, różniący się od wszystkich innych słowami
    "również wyposażenie" to pies?

    > A czy nie jest tak, że przy zamykaniu d.g. trzeba się pozbyć
    > środków trwałych?

    Skąd taki pomysł?
    Nie - po prostu nie wolno się pozbywać ewidencji ST (niezależnie,
    czy tam ST były).
    Powodem swoistego "przymusu" pozbywania się (zarówno ST jak
    i wyposażenia) może być problem z odliczonym VATem.
    Bo po "przejęciu na cele nie związane z przedsiębiorstwem"
    należy się VAT (sprawa zupełnie odrębna od podatku dochodowego).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-10-29 06:52:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ...bo przy zamykaniu nie należy się dochodowy...

    > A remanent *końcowy*, różniący się od wszystkich innych słowami
    > "również wyposażenie" to pies?

    Laptop się "zużył" - czy to dobre wytłumaczenie?

    Czy długopisy i spinacze również trzeba do remanentu końcowego wpisywać?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-10-29 08:15:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Laptop się "zużył" - czy to dobre wytłumaczenie?

    Ciekawe czy przepisy o ochronie środowiska nakazują
    utylizację zużytych urządzeń, czy też można ze zużytym czekać sobie ile się
    chce.
    Tzn czy urzędnik może wyprowadzić taką armatę:
    jak się zużył, to musi być utylizowany, a jak się nie zużył,
    to znaczy, ze jest i należy go rozliczyć.

    > Czy długopisy i spinacze również trzeba do remanentu końcowego
    > wpisywać?

    Jeśli są, to tak.
    Ale nie widziałem jeszcze firmy, w której by się nie zużyly
    wszystkie przed końcem działalnosci :-)

  • 16. Data: 2009-10-29 08:41:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-10-2009 o 09:15:15 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak się zużył, to musi być utylizowany, a jak się nie zużył,
    > to znaczy, ze jest i należy go rozliczyć.

    Coś mi świta z ustawy o odpadach, że można magazynować takie odpady do
    roku,
    z wyłączeniem niebezpiecznych, do których zalicza się długopis z resztkami
    tuszu :)

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2009-10-29 12:09:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Oct 2009, cef wrote:

> [...]
    > jak się zużył, to musi być utylizowany, a jak się nie zużył,
    > to znaczy, ze jest i należy go rozliczyć.

    IMVHO może.
    Pytanie jak potraktować "nielegalną" utylizację.

    > Jeśli są, to tak.
    > Ale nie widziałem jeszcze firmy, w której by się nie zużyly
    > wszystkie przed końcem działalnosci :-)

    Ludziska starannie zapas planują, w końcu jest to łatwiejsze
    niż wycelowanie z faktycznym zużyciem się komputera!
    ;D

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-10-29 12:25:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMVHO może.
    > Pytanie jak potraktować "nielegalną" utylizację.

    Ja sądzę, że urzędnika może przekonać jakiś protokół, najlepiej żeby miał
    dużo podpisów i pieczątek :-)

  • 19. Data: 2009-10-29 14:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Oct 2009, cef wrote:

    > Ja sądzę, że urzędnika może przekonać jakiś protokół, najlepiej żeby miał
    > dużo podpisów i pieczątek :-)

    ...i ekspertyzę od szwagra? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-10-29 17:23:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-10-2009 o 13:25:34 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ja sądzę, że urzędnika może przekonać jakiś protokół, najlepiej żeby miał
    > dużo podpisów i pieczątek :-)

    Raczej wystarczy karta przekazania odpadów, bo bez niej nic nie
    można legalnie wyrzucić (nie licząc odpadów komunalnych).

    --
    Tomek