  • 1. Data: 2005-04-25 11:35:08
    Temat: Ksiegowanie wplat z zagranicy za dostep do serwisu
    Od: "pit" <p...@n...yahoo.com>

    Witam,
    W ramach mojej DG mam serwis www z platnym contentem w jezyku angielskim.
    Wiekszosc wplat bedzie szla przez posrednika i tu mam jasnosc.
    Ale co jesli jakas prywatna osoba z zagranicy zechce dokonac bezposrednio
    przelewu na moje konto (bo np. nie posiada karty) - jak to ksiegowac?
    Nie bardzo wiem jaki tu ma byc vat, czy trzeba wystawiac fakture
    czy wystarczy rachunek, czy mam obowiazek wyslac wydruk rachunku
    do klienta itp.
    Ma ktos moze z tym doswiadczenie i moglby pomoc?

    pit

  • 2. Data: 2005-05-02 21:12:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Apr 2005, pit wrote:

    >+ W ramach mojej DG mam serwis www z platnym contentem w jezyku angielskim.

    Ech... ten "platny content" to mi się spodobał ;)

    >+ Wiekszosc wplat bedzie szla przez posrednika i tu mam jasnosc.
    >+ Ale co jesli jakas prywatna osoba z zagranicy zechce dokonac bezposrednio
    >+ przelewu na moje konto (bo np. nie posiada karty) - jak to ksiegowac?

    IM*H*O - normalnie. Przecież jest limit do którego dostawa wspólnotowa
    na rzecz OF nie prowadzących DG może być prowadzona jako sprzedaż
    krajowa - w obie strony:

    Art. 10. 1. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa
    w art. 9 ust. 1 i 2, nie występuje w przypadku, gdy:
    2) dotyczy towarów innych niż wymienione w pkt 1 nabywanych przez:
    b) podatników, którzy wykonują jedynie czynności inne niż
    opodatkowane podatkiem i którym nie przysługuje prawo do obniżenia
    kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu
    towarów i usług,
    - jeżeli całkowita wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
    na terytorium kraju nie przekroczyła w trakcie roku podatkowego
    kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10 000
    euro;
    Art. 13. 1. Przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów [...]
    4. Przemieszczenia towarów, o którym mowa w ust. 3, przez
    podatnika, o którym mowa w art. 15, lub na jego rzecz nie
    uznaje się za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, w przypadku
    gdy:
    2) przemieszczenie towarów następuje w ramach sprzedaży
    wysyłkowej z terytorium kraju;
    -----

    Tak BTW i OT: jeden z lepszych sposobów zagmatwania treści:
    ++++
    3) dostawa towarów, w wyniku której ma miejsce wewnątrzwspólnotowe
    nabycie towarów na terytorium kraju:
    a) nie stanowiła u podatnika, o którym mowa w art. 15, albo nie
    stanowiłaby u podatnika podatku od wartości dodanej dostawy towarów,
    o której mowa w art. 7, lub stanowiła albo stanowiłaby taką dostawę
    towarów, ale dokonywaną przez podatnika, o którym mowa w art. 113
    ust. 1 i 9, albo podatnika podatku od wartości dodanej, do którego
    miałyby zastosowanie podobne zwolnienia, z wyjątkiem, gdy przedmiotem
    dostawy są nowe środki transportu, lub
    b) stanowiłaby dostawę towarów, o której mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2;

    Normalnie włos się jeży :>

    >+ Nie bardzo wiem jaki tu ma byc vat,

    IM*H*O - "krajowy". Ile tam wypada dla *danego* towaru...

    >+ czy trzeba wystawiac fakture
    >+ czy wystarczy rachunek,

    E, no, do tego to widać że zalegasz z czytanie ustawy... przecież
    (wyjątkowo ? ;)) napisali czarno na białym:

    Art. 106. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani
    wystawić fakturę [...]
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, nie mają obowiązku wystawiania
    faktur, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są
    obowiązani do wystawienia faktury.
    5. Przepisu ust. 4 zdanie pierwsze nie stosuje się w przypadku sprzedaży
    wysyłkowej z terytorium kraju oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych
    środków transportu, które w każdym przypadku muszą być potwierdzone
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    fakturami.
    ----

    >+ czy mam obowiazek wyslac wydruk rachunku do klienta itp.

    Nie wiem :]

    >+ Ma ktos moze z tym doswiadczenie

    Nie mam doświadczenia ! - powyższe potraktuj jako czysto teoretyczne
    wsnioski do dyskusji wynikające z przeczytania przepisów ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)