  • 1. Data: 2002-03-14 14:35:59
    Temat: Koszty w zarejestrowanej DG przed terminem rozpoczęcia...
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedzi i rozwianie moich wątpliwości dotyczących
    poniższych kwestii:

    1. Zarejestrowałem DG, lecz termin faktycznego rozpoczęcia działalności
    podałem dość odległy. Czy wydatki poniesione na uruchomienie firmy (np. zakup
    komputera, wyposażenia, mebli, art. biurowych itp itd) w okresie od
    zarejestrowania do rozpoczęcia działalności będę mógł zaliczyć do kosztów firmy
    po jej faktycznym uruchomieniu?

    2. Przeglądałem archiwum grupy i znalazłem kilka wątków poruszających podobną
    kwestię, jednak nie znalazłem w nich pewnej odpowiedzi. A chodzi o zaliczenie
    do kosztów opłaty za mieszkanie, telefon, prąd, tel. komórkowy i internet. W
    jaki sposób ustalić procent wydatków które można zaliczyć do kosztów firmy i
    jakie czynności trzeba wykonać, żeby wszystko odbyło się formalnie.

    3. Czy (z Waszej praktyki) ma sens (co radzi mi kolega mający już DG) zwracanie
    się na piśmie do US z podobnymi pytaniami? Wiem że mają sporo czasu na
    odpowiedź, ale na razie mi się tak bardzo nie spieszy... :)))

    Z góry dziękuję za pomoc i życząc udanych interesów - pozdrawiam!

    Wojtek