  • 1. Data: 2003-03-17 22:07:17
    Temat: Koszty uzyskania przychodu - pytanie
    Od: "Elegs" <s...@e...pl>

    Witam
    2 tematy
    1. Zastanawiam sie czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów
    wydatki na dojazd do pracy samochodem służbowym. W mojej firmie, wprowadzono
    zasadę opłacanie przejazdów samochodem służbowym w celach prywatnych, do
    tego typu celów zalicza się również dojazd do pracy. Dojeżdżam do pracy
    ponad 200 km dzienie ( tam i z powrotem, miejsce pracy poza miejscem
    zamieszkania), tak więc bez poniesienia w/w wydatków nie mógłbym osiągnąć
    dochododu ( co miesiąc firma obciąża mnie fakturą VAT). Podobnie sprawa ma
    się z komórką, dla której mam wyznaczony limit powyżej którego jestem
    obciążany ( faktura VAT).
    2. Czy inne ubezpieczenia ( na życie, zdrowotne itd..) też mogą zostać
    odliczone.

    Elega

  • 2. Data: 2003-03-18 00:17:00
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu - pytanie
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Elegs" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obciążany ( faktura VAT).
    > 2. Czy inne ubezpieczenia ( na życie, zdrowotne itd..) też mogą zostać

    ---------------------------------------
    Nie wiem ale nie bardzo rozumiem jaki koszty dojazdu ponosisz piszesz że
    jeżdzisz fimowym samochodem więc to na nią są faktury .Czy pracujesz na
    etacie w tej firmie czy świadczysz usługi w ramach własnej działaloności ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-19 07:46:48
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

> [...]
    > etacie w tej firmie czy świadczysz usługi w ramach własnej działaloności ?
    Przecież pisze, że go firma obciąża. POzwalają mu jeździć prywatnie
    słuzbowym pudłem ale za każdy kilometr musi firmie zapłacić coś. IMVHO
    to na zasadzie biletu miesięcznego - jak udowodni to może odliczyć ale
    niech się jeszcze wypowiedzą mędrsi... ;)
    Co zaś do komórki, JA bym nie ruszał.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 4. Data: 2003-03-19 08:17:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 19-03-2003 08:46, Użytkownik maup napisał:

> [...]
    > to na zasadzie biletu miesięcznego - jak udowodni to może odliczyć ale
    > niech się jeszcze wypowiedzą mędrsi... ;)

    Nie może. Nie ma czegos takiego jak "zasada biletu miesięcznego".
    Odliczyc można koszty potwierdzone *wyłacznie* imiennymi biletami
    miesiecznymi.

    > Co zaś do komórki, JA bym nie ruszał.
    Umowa o pracę ogranicza mozliwośc odliczania kosztów do ścisle
    okreslonych w ustawie - a więc albo ryczałt kwotowy okreslony w ustawie
    albo bilety miesieczne i ani grosza więcej.
    Żadnych komórek, samochodów firmowych, prywatnych, itp. itd.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl