  • Data: 2006-02-01 11:01:46
    Temat: Koszty a całe własne mieszkanie na działalność
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Odziedziczyłem mieszkanie własnościowe, które całe przeznaczyłem na własną
    działalność gospodarczą. W koszty wpisuję opłaty za media, czynsz i o wiele
    większy podatek za wynajem niż przy wynajmie osobie prywatnej. Ale po
    przeczytaniu archiwum grupy, zacząłem mieć wątpliwości , co do poprawności
    prowadzonej we własnym zakresie księgowości (działalność na zasadach ogólnych:
    KPiR, ewidencja zakupów i sprzedaży). Proszę więc o pomoc w następujących
    problemach:
    1) Czy w koszty mogę wpisywać wyżej wspomniane media, czynsz i podatek?
    2) Czy opłaty za takie media, jak energia i gaz, za które dostawca
    wystawia fakturę VAT, mogę wprowadzić do ewidencji zakupów i związku z tym
    odliczyć VAT?
    3) Co robić w przypadku wynajęcia połowy mieszkania innej firmie? Czy
    mediami, czynszem i podatkiem podzielić się po połowie z tą firmą? Tylko, że
    faktury za gaz i energię są wystawiane na właściciela mieszkania.
    4) Do tej pory nie przerejestrowałem liczników gazu i energii na swoje
    nazwisko, więc faktury za media wystawiane są na poprzedniego właściciela,
    czyli mojego ojca. Czy mogę w tym przypadku wpisywać je w koszty oraz w
    ewidencji zakupów?

    Pozdrawiam i dziękuję za ewentualną odpowiedź