  • 11. Data: 2007-09-01 16:53:00
    Temat: Re: Korekta zeznania, wspólne opodatkowanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Może US wychodzi z założenia, że na korekcie *także* jest w/w wniosek, a
    > więc składając zeznanie - składasz wniosek po terminie, a więc bach - nie
    > ma zastosowania. Durne i naciągane, ale ....

    zdecydowanie durne i naciągane.
    A swoją drogą, te "checkboxy" powinny być trzystanowe w przypadku
    korekty. tak, nie, nie zmieniam.
    Albo przynajmniej dwu, bo "tak" nie wchodzi w grę.

  • 12. Data: 2007-09-01 17:08:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 11:38:36 -0500, witek napisał(a):

    > Zresztą cała sprawa nadaje się do rzecznika praw obywatelskim bo przy
    > takiej interpretacji osobom rozliczającym się wspólnie odbiera się prawo
    > do koretky zeznania po terminie.

    Nie widzę tutaj złamania praw obywatelskich. Rozliczenie wspólne to
    przywilej, więc może przysługiwać tylko tym którzy są bezbłędni :).
    Oczywiście jeżeli ta interpretacja ma sens (wg. mnie nie ma).

    p. m.

  • 13. Data: 2007-09-01 19:05:17
    Temat: Re: Re: Korekta zeznania, wspólne opodatkowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Sep 2007, mvoicem wrote:

    > Może US wychodzi z założenia, że na korekcie *także* jest w/w wniosek, a
    > więc składając zeznanie - składasz wniosek po terminie, a więc bach

    ...jak zeznanie chcą traktować jako *całość*, to znaczy ze uznają je
    za błędne. Niech je więc odrzucą w całości i podadzą podstawę prawną :>
    No ale to któremuś podatnikowi musiało by się chcieć przejść ścieżkę
    z odwołaniami i WSA.
    I nie dać się zakrzyczeć :]

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-09-01 19:40:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Nie widzę tutaj złamania praw obywatelskich. Rozliczenie wspólne to
    > przywilej, więc może przysługiwać tylko tym którzy są bezbłędni :).
    > Oczywiście jeżeli ta interpretacja ma sens (wg. mnie nie ma).

    i owszem przywilej.
    korekta zeznanie to tez przywilej i wlasnie jest on odebrany wszystkim
    tym, ktorzy z korzystali z pierwszego przywileju wspolnego rozliczenia.

  • 15. Data: 2007-09-01 20:51:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 14:40:18 -0500, witek napisał(a):

    > i owszem przywilej.
    > korekta zeznanie to tez przywilej i wlasnie jest on odebrany wszystkim
    > tym, ktorzy z korzystali z pierwszego przywileju wspolnego rozliczenia.

    Ja bym to raczej widział tak, że przywilej wspólnego rozliczenia jest
    odebrany tym, którzy nie potrafią złożyć poprawnego zeznania w terminie.

    Prawo do złożenia korekty trudno nazwać przywilejem.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-09-01 21:24:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Sep 2007, mvoicem wrote:

    > Ja bym to raczej widział tak, że przywilej wspólnego rozliczenia jest
    > odebrany tym, którzy nie potrafią złożyć poprawnego zeznania w terminie.

    Ale do tego jest potrzebna podstawa prawna.
    Przepis wymga AFAIR *tylko* terminowego dokonania *wyboru*.

    > Prawo do złożenia korekty trudno nazwać przywilejem.

    Prawo, w rozumieniu "uprawnienie", jest z natury przywilejem.
    Chyba nie chcesz powiedzieć że karą? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-09-01 21:45:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Ja bym to raczej widział tak, że przywilej wspólnego rozliczenia jest
    > odebrany tym, którzy nie potrafią złożyć poprawnego zeznania w terminie.

    A co powiedz o przypadku, kiedy firma w maju przysła ci poprawiony pit i
    mówi że było z błędem.

    > Prawo do złożenia korekty trudno nazwać przywilejem.

    Oczywiście, że jest to przywilej.

  • 18. Data: 2007-09-01 22:53:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 23:24:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale do tego jest potrzebna podstawa prawna. Przepis wymga AFAIR
    > *tylko* terminowego dokonania *wyboru*.

    Ja to wiem. Ja tylko rozpatrywałem sensowność zgłaszania takiej
    interpretacji do RPO, przy chwilowym założeniu że ta interpretacja jest
    słuszna (bo IMHO nie jest).

    > Prawo, w rozumieniu "uprawnienie", jest z natury przywilejem. Chyba
    > nie chcesz powiedzieć że karą? ;)

    Dla mnie przywilej to jest coś co mnie stawia w pozycji
    uprzywilejowanej. Czyli wynikające z jakichś okoliczności szczególnych
    prawo do czegoś do czego w ogólności nie mam prawa.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-09-01 22:54:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 01 Sep 2007 16:45:54 -0500, witek napisał(a):

    > A co powiedz o przypadku, kiedy firma w maju przysła ci poprawiony pit i
    > mówi że było z błędem.

    No to zamień "nie potrafią" na "nie dadzą rady" ....

    p. m.

  • 20. Data: 2007-09-02 01:47:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Dla mnie przywilej to jest coś co mnie stawia w pozycji
    > uprzywilejowanej. Czyli wynikające z jakichś okoliczności szczególnych
    > prawo do czegoś do czego w ogólności nie mam prawa.

    Ależ stawia cię.
    Masz obowiązek złożyć rozliczenie do końca kwietnia. A potem klamka
    zapadła. A tu nagle masz przywilej, że mimo, że już jest dawno po
    terminie możesz jeszcze to poprawić. Jesteśw uprzywilejowanej sytuacji.
    Tylko nie możesz tego załapać, bo w takiej uprzywilejowanej sytuacji są
    wszyscy i dlatego jakoś wydaje ci się, że jak wszyscy mają do tego prawo
    to nie jest to przywilej.
    Otóż dalej jest. Bo normalnie to po 30 kwietnia nic ci się nie należy.