  • 1. Data: 2005-12-16 11:26:50
    Temat: Korekta faktury VAT - co z PIT5L?
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Witam!
    Mam taką sytuację.
    W czerwcu wystawiam fakturę VAT. Klient jej nie akceptuje, po pewnym czasie
    się dogadujemy i wystawiam mu fakturę korygującą we wrzesniu, na mniejszą
    kwotę. We wrześniu nie mam żadnego przychodu, więc mam niby przychód ujemny
    przez ta korektę.

    Ja zrobiłem tak, że VAT wpisałem w deklaracji za wrzesień ujemny i
    zmniejszenie dochodu uwzględniłem też w deklaracji PIT5L za wrzesień.

    Mój urząd ma wątpliwości, bo w rezultacie przychód za okres
    styczeń-sierpień mam w deklaracjach większy, niż na styczeń-wrzesień.

    Czy powinieniem złożyc korektę PIT5L za czerwiec itd. do września?

    Pozdrawiam,

    --
    Daniel Wieszczycki

  • 2. Data: 2005-12-16 11:29:52
    Temat: Re: Korekta faktury VAT - co z PIT5L?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Daniel Wieszczycki wrote:

> [...]
    >
    > Mój urząd ma wątpliwości, bo w rezultacie przychód za okres
    > styczeń-sierpień mam w deklaracjach większy, niż na styczeń-wrzesień.

    Urząd czyli kto? Watpliwości na piśmie? Jeśli nie to znaczy, że ich nie
    ma.

    > Czy powinieniem złożyc korektę PIT5L za czerwiec itd. do września?

    Nie masz prawa złożyć takiej korekty

  • 3. Data: 2005-12-16 12:16:32
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2005 12:29:52 +0100, jureq napisał(a):

    > Urząd czyli kto? Watpliwości na piśmie? Jeśli nie to znaczy, że ich nie
    > ma.

    > Nie masz prawa złożyć takiej korekty

    Urząd w postaci pani [nazwisko litościwie pominiemy] która to obudziła mnie
    dzisiaj swoim telefonem, że jej się "nie zgadza". Swoją drogą to uprzejma,
    że zadzwoniła, a nie od razu kontrol nasłała :)

    A, że nie mogę takiej korekty złożyć to mi się też właśnie tak wydaję, no
    ale się wolę upewnić.

    --
    Daniel Wieszczycki

  • 4. Data: 2005-12-16 22:29:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005, jureq wrote:

    > Urząd czyli kto? Watpliwości na piśmie?
    > Jeśli nie to znaczy, że ich nie ma.

    ...wyjątkowo przekonująco to wyłożyłeś :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)