  • 1. Data: 2006-06-14 07:16:54
    Temat: Korekta faktury NP
    Od: t <r...@o...pl>

    Wie ktoś może jak przeprowadzić korektę faktury NP?

    Wystawiłem fakturę na usługi tylko z EU VAT ID - bez krajowego NIPu
    kontrahenta. Chcę to skorygować. Kontrahent tą fakturę sobie zaksięgował
    i go to grzeje bo u nich nikt się nie czepia takich rzeczy.
    Noty korygującej mi więc nie wystawi.

    Zostaje więc chyba tylko faktura korygująca, która by tylko dodawała
    NIP. Zgodnie RMF do wystawiania faktur, par. 16, pkt 4. nie muszę
    mieć podpisu od gościa, zwłaszcza że kwoty się nie zmieniają.

    Czy wystawienie takiej korekty spowoduje że muszę się babrać w
    odksięgowaniu
    starej faktury i zaksięgowaniu nowej, czy może jeśli tylko dane się
    zmieniają to podpinam
    korektę pod poprzednią fakturę i koniec zabawy?

    Dodam że rozważam też opcję zostawienia tego jak jest, zapłacenia stówki
    mandatu za błędne
    wystawienie, ale boję się że każą mi dopłacać VAT z powodu błędu formalnego
    (nie wiem na jakiej podstawie mogliby to zrobić ale nie chciałbym się
    nadziać).

    pozdrawiam