  • 1. Data: 2006-06-13 17:19:16
    Temat: Fundusz emerytalny - kiedy zaczac sie zastanawiac nad wyborem?
    Od: Pytacz <s...@z...hell.invalid>

    Witam;

    Pracuje od jakiegos czasu i nie mialem przyjemnosci dostqac pisma (co mnie dziwi) z
    urzede skarbowego czy z kad tam powinien przyjsc z informacja nt. wyboru filaru
    funduszu emerytalnego - czy istnieje mozliwosc - ze wylosowali mnie sami i nie
    poinformowali mnie o tym ?

    Po jakim czasie pracy - powinno zaczac sie zastanawiac nad funduszem? Moze lepiej od
    razu - po pierwszym dniu :-)

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2006-06-13 19:01:27
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Pytacz" napisał:

    > Po jakim czasie pracy - powinno zaczac sie zastanawiac
    > nad funduszem? Moze lepiej od razu - po pierwszym dniu :-)

    Właśnie słyszałam reklamę funduszu <piiii>. Jeśli nie wybierzesz do 10
    lipca, to zostaniesz wylosowany przez ZUS. Choć lepiej wybrać jak
    najszybciej - bo wtedy Twoje składki nie leżą w ZUSie bez procentów,
    tylko zarabiają w OFE. No i wg ustawy jest obowiązek wyboru funduszu w
    ciągu bodaj 2 tygodni od podjęcia pracy.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18 - na liczniku 64.000:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 3. Data: 2006-06-13 23:02:29
    Od: "h" <h...@h...ha>

    Użytkownik "Pytacz" <s...@z...hell.invalid> napisał w
    wiadomości news:Xns97E1CAA7F43FEMrRoger@212.76.39.205...
    > Po jakim czasie pracy - powinno zaczac sie zastanawiac nad funduszem? Moze
    > lepiej od > razu - po pierwszym dniu :-)

    Może w ogóle nie zawracać sobie tym głowy ?
    Poczytaj opinie o OFE .
    http://www.ubezpieczyciel.pl/kik.php3?id=73
    "wiedza społeczeństwa na temat reformy, jej celów, przebiegu oraz struktury
    jest mierna. Sprowadza się ona tylko i wyłącznie do faktu, że istnieją
    Fundusze Emerytalne i że trzeba do jakiegoś przystąpić, a wtedy na starość
    emerytura pozwoli na dostatnie życie. "Jeżeli nie wiadomo, o co chodzi, to
    na pewno chodzi o pieniądze". To powiedzenie oddaje dokładnie klimat reformy
    i jej główne cele. Nie jest prawdą, że II filar zapewni nam dostatek. Jest
    to medialny chwyt OFE. Emerytura z I i II filaru połączone dadzą przeciętną,
    podkreślam, przeciętną emeryturę. Tylko i wyłącznie uczestnictwo w III
    filarze zapewnić może wyższy poziom dochodów na starość.
    Właściwym celem reformy emerytalnej było tylko i wyłącznie uzdrowienie
    finansów państwa. Niewydolność starego systemu była już groźna dla całej
    gospodarki oraz budżetu Państwa. Odciążenie ZUS na przyszłość spowodowało,
    że może on wybrnąć ze swoich finansowych problemów dzięki kapitałowi, który
    zamiast znaleźć się w funduszach, wędruje gdzieś w gąszczu nieopisanego
    chaosu panującego w tej instytucji"

    http://www.money.pl/emerytury/edukacja/po2latach/1
    "Z wyżej opisanych przyczyn, po latach funkcjonowania OFE, nie można
    zaryzykować stwierdzenia, że ten czy tamten fundusz jest zarządzany dobrze
    albo źle, albo że ogólnie jest lepszy od innego"

    http://groups.google.pl/groups?lnk=hpsg&hl=pl&q=loso
    wanie+OFE

    Policz ile możesz stracic w wyniku losowania
    Moze się okazać, że los sprawi Ci miłą niespodziankę
    Zauważ, że z OFE dostaniesz maleńki fragment emerytury, jeśli cokolwiek
    dostaniesz, bo jakiś następny rząd zlikwiduje OFE.

  • 4. Data: 2006-06-13 23:18:28
    Od: "h" <h...@h...ha>

    Użytkownik "Pytacz" <s...@z...hell.invalid> napisał w
    wiadomości news:Xns97E1CAA7F43FEMrRoger@212.76.39.205...

    http://www.mbank.com.pl/oferta/ike/mike_fund_1.html
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/emerytura/index.h
    tml

  • 5. Data: 2006-06-14 15:19:29
    Od: "www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

> [...]
    > poinformowali mnie o tym ?
    >
    > Po jakim czasie pracy - powinno zaczac sie zastanawiac nad funduszem? Moze
    Najlepiej zastanowić się pierwszego dnia pracy:)
    Jeśli nie otrzymał Pan wezwania od ZUS dot. obowiązku przynalezności do OFE,
    najprawdopodobniej system nie kwalifikuje Pana do losowania. Jednak biorąc pod
    uwagę że to oprogramowanie Prokom i lubi czasem poczekac parę lat (znamy
    przypadki 3letnie), lepiej nie patrzeć na pismo i umowę podpisac niezależnie od
    wezwań. Nalezy pamiętac ze do momentu wyboru OFE składki należne leżą na
    nieoprocentowanym koncie ZUS! strat z tego powodu nikt nie rekompensuje, gdyż
    jest to zaniedbanie ubezpieczonego.

    Więcej na tan temat
    http://www.multiofe.pl/nowosci.OFEemerytura.62,OFEza
    legle.shtml

  • 6. Data: 2006-06-14 18:59:00
    Od: "h" <h...@h...ha>

    Użytkownik "www.multiofe.pl" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > wezwań. Nalezy pamiętac ze do momentu wyboru OFE składki należne leżą na
    > nieoprocentowanym koncie ZUS! strat z tego powodu nikt nie rekompensuje,
    > gdyż
    > jest to zaniedbanie ubezpieczonego.

    Można zauważyć, że przez ostatnie miesiące aktywa OFE bardzo spadły.
    Akcje lepiej nie myśleć, obligacje również na minusach. Zero w ZUSie to
    więcej niż minus w OFE. Czysty zysk z nic nie robienia. Tak czy siak
    rozmawiamy o groszach.

  • 7. Data: 2006-06-15 10:07:15
    Od: Marek <q...@w...pl>

    h napisał(a):
> [...]
    >
    > Zauważ, że z OFE dostaniesz maleńki fragment emerytury, jeśli cokolwiek
    > dostaniesz, bo jakiś następny rząd zlikwiduje OFE.

    juz bardziej licze na ewentualna emeryture z OFE niz z ZUSu, chociaz i
    tak jestem zdania ze jak sobie sam nie odloze to nic nie bede mial na
    starosc...
    no ale ja do ewnetualnej emerytury jeszcze prawie 40 lat musze czekac :))

    pozdrawiam