  • Data: 2011-04-17 15:59:44
    Temat: Korekta PIT za 2009?
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    wypełniam właśnie PIT za 2010 i naszły mnie wątpliwości, czy dobrze
    złożyłem za 2009.

    Otóż w 2009 miałem przychody głównie ze stosunku pracy za co
    odprowadzane były zaliczki na podatek w wysokości kilku tysięcy
    złotych w skali roku oraz kilka miesięcy DG, z której przychodu już
    nie było ale płaciłem jeszcze zdrowotne w sumie kilkaset złotych.

    Gdy składałem PIT za 2009 odliczyłem zdrowotne z PIT 11, oraz za te
    kilka miesięcy z DG 7,75% podstawy. Wyszło mi tak, że księgowa u mnie
    w pracy odprowadziła podatek prawie w idealnej wysokości (różnica
    kilku złotych) a ja pomniejszyłem go dodatkowo przy wyliczeniu
    podatku należnego o zdrowotne przez co otrzymałem zwrot ok 300 zł. I
    teraz mam wątpliwości czy miałem prawo odliczyć te składki zdrowotne
    za 2009? A jeśli tak to czy to jest dla mnie przychodem w 2010?
    A jeśli nie miałem prawa, to mam składać korektę PIT za 2009, czy
    oddać im w podatku przy okazji tegorocznego PITa?

    Dziękuję z góry i pozdrawiam,
    Tomek.