  • 1. Data: 2006-10-14 15:25:38
    Temat: Konto w DG
    Od: "Maria" <m...@g...pl>

    Witam,
    Prowadzę KPiR jako osoba fizyczna.
    W czasie kontroli z US pani nie podobały się częste przelewy na
    konto firmowe z mojego prywatnego ROR, które były tytułem:
    wpłata własna.
    Powiedziała, że to jest niewłaściwe.Nie mam jeszcze protokołu,
    ale czy to możliwe, że źle robiłam ?

    pozdrawiam Maria

  • 2. Data: 2006-10-14 16:10:53
    Temat: Re: Konto w DG
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Maria napisał(a):
> [...]
    > wpłata własna.
    > Powiedziała, że to jest niewłaściwe.Nie mam jeszcze protokołu,

    Niewłaściwe o tyle,że US może potraktować to jako przychód,którego Ty
    nie wykazujesz w księdze i nie wliczasz do podstawy opodatkowania.Na
    przyszłość, dla Twojego bezpieczeństwa: przelewy przychodzące na konto
    firmowe powinny być związane z działalnością i dobrze opisane.

  • 3. Data: 2006-10-14 16:14:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wombi" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Niewłaściwe o tyle,że US może potraktować to jako przychód

    wpłate własną jako przychód? to może wypłate własną potraktują jako koszt ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-10-14 18:47:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wombi wrote:

    > Niewłaściwe o tyle,że US może potraktować to jako przychód,którego Ty
    > nie wykazujesz w księdze i nie wliczasz do podstawy opodatkowania.

    To ten nowy podatek od przekładania pieniędzy
    z kieszeni do portfela?

  • 5. Data: 2006-10-14 18:50:53
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wpłata własna.
    > Powiedziała, że to jest niewłaściwe.Nie mam jeszcze protokołu,

    A jakich zapisów dokonywałaś w PKPiR na okoliczność tych przelewów?
    Pozdrawiam Areta

  • 6. Data: 2006-10-14 18:59:45
    Od: "Maria" <m...@g...pl>

    > A jakich zapisów dokonywałaś w PKPiR na okoliczność tych przelewów?
    > Pozdrawiam Areta

    Żadnych zapisów nie robiłam. Przeglądała wyciągi i tak to zauważyła.

    Maria

  • 7. Data: 2006-10-14 19:10:22
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Żadnych zapisów nie robiłam. Przeglądała wyciągi i tak to zauważyła.
    >
    > Maria

    To możesz być spokojna.:-) Srodki płatnicze możesz sobie przerzucać , w
    zależności od potrzeb. Pewnikiem nie miała do czego się doczepić kontrolująca
    pani. A swoja drogą należało ją spytać od razu, jakiego rodzju ma wątpliwości,
    skoro "puścła" taki komentarz. Pozdrawiam Areta

  • 8. Data: 2006-10-15 09:56:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jakich zapisów dokonywałaś w PKPiR na okoliczność tych przelewów?

    w KPIR nie robi sie zapisów związanych z kontem i kasą

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-10-15 14:16:07
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > w KPIR nie robi sie zapisów związanych z kontem i kasą
    >
    > Pozdrawiam

    Eeeeeee, to nie księgujesz kapitalizacji odsetek bankowych, prowizji za usługi
    bankowe lub odsetek od kredytu czy pokwitowania wpłaty gotówkowej z tytułu raty
    podatku od nieruchomości?
    Pozdrawiam Areta

  • 10. Data: 2006-10-15 15:38:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > bankowe lub odsetek od kredytu czy pokwitowania wpłaty gotówkowej z tytułu

    księguje, ale tak jakoś osobno, że nie widać, że to ma związek z kontem ;)