  • 1. Data: 2005-09-19 13:00:09
    Temat: Konto i przelewanie wyplaty,zwrotu podatku
    Od: Gregi <g...@w...pl>

    Witam,

    Co sie stanie, jezeli w formularzu NIP-3 (zgloszenie o otrzymanie NIP-u)
    wpisze nie swoje konto do otrzymania zwrotu podatku. I podobnie, w
    wypadku umowy/zlecenia. To ma jakies znaczenie czyje jest konto na ktore
    dostane pieniadze od pracodawcy/US ?
    Zakladam konto w mBanku i jakos sie to strasznie przedluza :/
    Czy zeby potem zmienic konto wystarczy zlozyc NIP-3 jako aktualizacje
    zgloszenia - czy bede wtedy znow potrzebowal pieczatki pracodawcy jako
    podmiotu, za posrednictwem ktorego skladam formularz, czy wystarczy, ze
    go wypelnie sam i oddam w US ?
    A jak z umowa ? Trzeba podpisywac na nowo ?

    --
    Pozdrawiam Gregi
    GG:2400874

  • 2. Data: 2005-09-19 18:34:50
    Temat: Re: Konto i przelewanie wyplaty,zwrotu podatku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005, Gregi wrote:

    > Witam,
    >
    > Co sie stanie, jezeli w formularzu NIP-3 (zgloszenie o otrzymanie NIP-u)
    > wpisze nie swoje konto do otrzymania zwrotu podatku.

    Nie wiem (to dla porządku).

    > Zakladam konto w mBanku i jakos sie to strasznie przedluza :/

    A to jak je zakładałeś ?
    Bo AFAIK konto zakładane "internetowo" pojawiało się kiedyś
    ZARAZ, tylko wypłacać nie można było :)

> [...]
    > zgloszenia - czy bede wtedy znow potrzebowal pieczatki pracodawcy jako
    > podmiotu, za posrednictwem ktorego skladam formularz, czy wystarczy, ze go

    IMVHO nie ma żadnego powodu żeby "przez pracodawcę".

    > A jak z umowa ? Trzeba podpisywac na nowo ?

    ...a nie prościej na umowie było zapodać "zapłata nastąpi na konto
    wskazane na rachunku" ? Albo wcale nie zapodawać formy zapłaty
    i określić ją tylko na rachunku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-19 19:36:16
    Od: Gregi <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A to jak je zakładałeś ?
    > Bo AFAIK konto zakładane "internetowo" pojawiało się kiedyś
    > ZARAZ, tylko wypłacać nie można było :)

    mBank po weryfikacji (telefon) przysyla umowe, ktora po wypelnieniu
    potencjalny klient odsyla. Jak mi dzisiaj powiedziano, mBank ma na to 2
    tygodnie - minal dopiero tydzien, wiec jeszcze jest czas.

    > ...a nie prościej na umowie było zapodać "zapłata nastąpi na konto
    > wskazane na rachunku" ? Albo wcale nie zapodawać formy zapłaty
    > i określić ją tylko na rachunku.

    Umowy jeszcze nie podpisalem :) Rachunek moze kazdy wystawiac ? Nie
    trzeba miec DG ?

  • 4. Data: 2005-09-19 21:08:54
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Gregi" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mBank po weryfikacji (telefon) przysyla umowe, ktora po wypelnieniu
    > potencjalny klient odsyla. Jak mi dzisiaj powiedziano, mBank ma na
    > to 2 tygodnie - minal dopiero tydzien, wiec jeszcze jest czas.

    Przy weryfikacji, mozna wymusic na mlince numer rachunku, bo jest on
    generowany w trakcie tej weryfikacji i od razu oczywiscie moga na
    niego wplywac srodki. Jak nie wymusisz, to potem rzeczywiscie to trwa.
    Opisuje stan, jaki byl okolo roku temu, ale znajac BRE, to sie
    procedury nie zmienily.

    Co zas do zwrotu podatku na nie swoj rachunek, w praktyce nie ma z tym
    zadnych problemow - przetestowane.

    marekz

  • 5. Data: 2005-09-19 22:27:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005, Gregi wrote:

    > Umowy jeszcze nie podpisalem :) Rachunek moze kazdy wystawiac ? Nie trzeba
    > miec DG ?

    Ech... a ty myślisz że na jakiej podstawie ten co ma DG i dał
    ci zlecenie może sobie zaliczyć ten wydatek w koszty ?
    Na podstawie rachunku właśnie !!
    I to ty go masz wystawić :)
    Praktyka bywa taka iż to księgolodzy ;) w firmie robią papierki
    za delikwenta - bo prościej i mniej tłumaczenia przy tym mają.
    Ale później przyłazi taki zleceniobiorca na grupę (bo coś
    ma pokręcone) i na pytanie "a co podpisałeś na rachunku"
    robi taaaaakie oczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-09-20 06:08:41
    Od: Gregi <g...@w...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > wplywac srodki. Jak nie wymusisz, to potem rzeczywiscie to trwa. Opisuje
    > stan, jaki byl okolo roku temu, ale znajac BRE, to sie procedury nie

    No wlasnie, tylko, ze mnie jeszcze nie zweryfikowano. Sprawdzilem na
    stronie mBanku status swojego wniosku i ma jedynie przyjety (czy cos
    takiego oznaczajacego, ze zarejestrowano go w systemie). Ale dzieki za
    info, jak do mnie zadzwonia to upomne sie o numer konta :)

    Dzieki wam obu za pomoc :)