  • 1. Data: 2005-09-19 10:57:19
    Temat: problem z podatkiem pomocy
    Od: s...@p...fm (st1)

    Po wielkich trudach w zeszla zime udalo mi sie uruchomic 200m wyciag
    narciarski ,ale to chyba na tyle bo w tym trudnym okresie ,gdzie kazdy
    poczatek nowego interesu to tylko oplaty i oplaty to jeszcze gmina
    naliczyla mi 4 tys podatku.moja sytuacja jest nastepujaca:
    -dzierzawie pola rolne, place dzierzawe
    - teren na ktorym stoi wyciag to dwie stacje dolna i gorna ok12m^2
    -trasy zjazdowej ok. 200 na 10m
    -czas prowadzenia dzialalnosci to ok. 4 miesiace
    CO ROBIC?PROSZE O PORADE BO TEN PODATEK PUSCI MNIE Z TORBAMI

  • 2. Data: 2005-09-19 12:04:28
    Temat: Re: problem z podatkiem pomocy
    Od: "Asia" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "st1" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > -trasy zjazdowej ok. 200 na 10m
    > -czas prowadzenia dzialalnosci to ok. 4 miesiace
    > CO ROBIC?PROSZE O PORADE BO TEN PODATEK PUSCI MNIE Z TORBAMI

    a jaki to podatek? od nieruchomosci?

    pozdrawiam,
    Bogdan

  • 3. Data: 2005-09-20 12:46:22
    Od: s...@p...fm (st1)

    On Mon, 19 Sep 2005 14:04:28 +0200, "Asia" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >a jaki to podatek? od nieruchomosci?
    >
    >pozdrawiam,
    >Bogdan
    do konca nie wiem bo padaja dwie informacje pierwsza to od
    nieruchomosci a druga od prowadzonej dzialalnosci i niby mam zaplacic
    za dzierzawiony teren

    Jarek

  • 4. Data: 2005-09-20 17:36:37
    Od: "Asia" <b...@p...onet.pl>

    > do konca nie wiem bo padaja dwie informacje pierwsza to od
    > nieruchomosci a druga od prowadzonej dzialalnosci i niby mam zaplacic
    > za dzierzawiony teren

    czyli od nieruchomosci z prowadzenia dzialalnosci na terenach rolniczych
    (grunty rolne),
    wg mnie podatek powinnien placic wlasciciel gruntu.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-09-21 12:43:04
    Od: s...@p...fm (st1)

    On Tue, 20 Sep 2005 19:36:37 +0200, "Asia" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >czyli od nieruchomosci z prowadzenia dzialalnosci na terenach rolniczych
    >(grunty rolne),
    >wg mnie podatek powinnien placic wlasciciel gruntu.
    >

    >pozdrawiam

    w jaki sposob bedzie naliczany podatek dla wlasciciela ile on zaplaci
    za metr dzierzawionego terenu i czy za caly rok, czy tez za sezon
    zimowy a po drugie czy ma placic za caly dzirzawiony teren, czy tez
    tylko za miejsce na ktorym znajduje sie wyciag narciarski
    ,Jarek

  • 6. Data: 2005-09-21 18:35:12
    Od: "Asia" <b...@p...onet.pl>

    > w jaki sposob bedzie naliczany podatek dla wlasciciela ile on zaplaci
    > za metr dzierzawionego terenu i czy za caly rok, czy tez za sezon
    > zimowy

    za caly rok. stawki zaleza od uchwaly urzedu gminy.

    > a po drugie czy ma placic za caly dzirzawiony teren, czy tez
    > tylko za miejsce na ktorym znajduje sie wyciag narciarski
    > ,Jarek

    za caly teren dzierzawiony pod wyciag. jesli pozostala czesc wykorzystywana
    jest zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem (tj. rolnictwo) to od niej sie nie
    placi.

    pozdrawiam,
    Bogdan

  • 7. Data: 2005-09-22 15:54:37
    Od: "Asia" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zimowy a po drugie czy ma placic za caly dzirzawiony teren, czy tez
    > tylko za miejsce na ktorym znajduje sie wyciag narciarski

    doczytalam jeszcze w ustawie o podatkach i oplatach lokalnych ze podatek od
    nieruchomosci placi wlasciciel z wyjatkiem nieruchomosci bedacych wlasnoscia
    Skarbu Panstwa lub jednostki samorzadu terytorialnego np. gminy. Podstawa
    prawna - ustawa z dnia 12.01.1991 Dz. U. z 2002r nr 9 poz. 84 (tekst
    jednolity) zrodlo sejm.gov.pl.

    pozdrawiam,
    Asia