-
1. Data: 2004-09-09 12:42:11
Temat: Komis UE ;)
Od: "oMULEc" <s...@o...pl>
Zachcialo mi sie posredniczyc w Unii ;)
Nabywca - podatnik VAT z Unii (Szwecja)
Komisant - ja, podatnik VAT (Polska)
Komitent - osoba gizyczna nie bedaca podatnikiem VAT z Unii (Wlochy)
Czy ktos moze mi nakreslic sytuacje jesli chodzi o dokumenty i moje
rozliczenie podatku VAT?
Wystawiam nabywcy FV Komis z zerowym vatem, bo to dostawa wewnatrzunijna
(1.000 euro) i dostaje przelew na 1.000 euro.
Komitentowi wystawiam FV na prowizje od sprzedazy komisowej 500 euro + VAT =
610 euro i przelewam mu 390 euro.
Takie jest moje rozumowanie, poprawcie mnie jesli sie myle.
Teraz kwestia ksiegowania, zupelnie nie wiem jak do tego podejsc...
FV-Komis - 1000 euro
1000,- rozrachunki (nabywca) / rozrachunki (komitent) 1000,-
FV prowizja sprzedaz komisowa - 610 euro z VAT
610,- rozrachunki (komitent) / przychody 500,- ; VAT 110,-
Przelew od nabywcy - 1000 euro
1000,- rach.bankowy / rozrachunki (nabywca) 1000,-
Przelew dla komitenta - 390 euro
390,- rozrachunki (komitent) / rach.bankowy 390,-
Nie wiem, czy to jasno wyglada, ale staralem sie naswietlic moja koncepcje.
Dajcie znac, czy to sie trzyma kupy, bo do jutra musze 2 takie faktury
wystawic :(
Pozdrawiam
oMULEc