eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKlient nie chce oddać faktury - co mu zrobić??? › Klient nie chce oddać faktury - co mu zrobić???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Klient nie chce oddać faktury - co mu zrobić???
    Date: Sat, 01 Jun 2002 08:36:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <3...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: pf18.torun.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1023259289 2115 213.77.244.18 (5 Jun 2002 06:41:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2002 06:41:29 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl,en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.0rc1) Gecko/20020417
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:60232
    [ ukryj nagłówki ]

    Spotkałam sie z dośc idiotyczna sytuacją - klient zapłacił 100%
    zaliczki, dostał fakturę, odebrał towar.
    Faktura była wysyłana pocztą i do tej pory sprzedawca nie otrzymał
    zwrotu podpisanej kopii.
    Klient powiedział, że nie odda dopóki nie dostanie potwierdzenia na
    piśmie że w produkcie były jakieś tam usterki (nota bene już naprawione).
    I co zrobić? Jakie właściwie są tego konsekwencje dla sprzedającego?
    Nalezność zapłacona, towar dostarczony więc obowiązek podatkowy
    powstał. VAT musimy odprowadzić. Przychód też jest, niewątpliwie.

    Wydaje mi sie że posiadanie niepodpisanej kopii faktury, w sytuacji
    gdy sprzedaż faktycznie nastapiła, ba, nastąpiła też 100% zapłata
    nalezności, nie ma dla sprzedawcy żadnych negatywnych skutków ani
    podatkowych ani innych.
    Czy mogę sie po prostu wypiąć na gościa i zapomnieć o sprawie?

    Dodam że ten papierek, którego żąda mógłby potem narobić sporo szkód,
    bo widać że klient należy do tych "cwanych" co to wyciągną co im sie
    należy dwa razy.

    Jak myślicie - szarpać się z klientem czy dac sobie spokój?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1