  • Data: 2002-06-01 06:36:41
    Temat: Klient nie chce oddać faktury - co mu zrobić???
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Spotkałam sie z dośc idiotyczna sytuacją - klient zapłacił 100%
    zaliczki, dostał fakturę, odebrał towar.
    Faktura była wysyłana pocztą i do tej pory sprzedawca nie otrzymał
    zwrotu podpisanej kopii.
    Klient powiedział, że nie odda dopóki nie dostanie potwierdzenia na
    piśmie że w produkcie były jakieś tam usterki (nota bene już naprawione).
    I co zrobić? Jakie właściwie są tego konsekwencje dla sprzedającego?
    Nalezność zapłacona, towar dostarczony więc obowiązek podatkowy
    powstał. VAT musimy odprowadzić. Przychód też jest, niewątpliwie.

    Wydaje mi sie że posiadanie niepodpisanej kopii faktury, w sytuacji
    gdy sprzedaż faktycznie nastapiła, ba, nastąpiła też 100% zapłata
    nalezności, nie ma dla sprzedawcy żadnych negatywnych skutków ani
    podatkowych ani innych.
    Czy mogę sie po prostu wypiąć na gościa i zapomnieć o sprawie?

    Dodam że ten papierek, którego żąda mógłby potem narobić sporo szkód,
    bo widać że klient należy do tych "cwanych" co to wyciągną co im sie
    należy dwa razy.

    Jak myślicie - szarpać się z klientem czy dac sobie spokój?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl