  • 31. Data: 2010-06-09 19:36:25
    Temat: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek z Wawy wrote:

    > Możesz opowiedzieć coś więcej o tym :) Nie to, żebym się spodziewał
    > takiego zapytania, ale przezorny...

    US sie pyta skąd masz pieniądze na chatę.
    Odpowiadasz, że rodzina trochę dała trochę pożyczyła.
    US twierdzi, ze ci nie wierzy i prosi o umowy darowizny skoro miały miejsce.
    I w miejsce umów darowizn dostali kilka oświadczeń o darowiznach
    dokonanych x lat temu gotówką do ręki.
    I stąd ta wpłata gotówkowa widniejąca na wyciągu - proszę wysokiego urzędu.
    Z premedytacją wpisałem jeszcze dokładnie 9637 zl jako kwotę darowizny,
    żeby dokładnie wiedzieli, że w kulki lecę.
    Udławili się tymi kartkami i na tym się skończyło.

  • 32. Data: 2010-06-09 19:40:00
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 9 Cze, 21:36, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > I w miejsce umów darowizn dostali kilka oświadczeń o darowiznach
    > dokonanych x lat temu gotówką do ręki.

    To były Twoje oświadczenia o ich otrzymaniu czy mazali też po nich ci
    "ofiarodawcy"?

    > I stąd ta wpłata gotówkowa widniejąca na wyciągu - proszę wysokiego urzędu.
    > Z premedytacją wpisałem jeszcze dokładnie 9637 zl jako kwotę darowizny,
    > żeby dokładnie wiedzieli, że w kulki lecę.

    Kazali Ci przynieść wyciąg z konta z ostatnich x lat czy sam im to
    pokazałeś?

  • 33. Data: 2010-06-09 19:42:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek z Wawy wrote:

    > I jeszcze jak ktoś mógłby przy okazji się wypowiedzieć czy dobrze
    > rozumiem. Biorę 20 osób z rodziny mojej niedoszłej małżonki, czyli
    > osoby mi obce - 3 grupa, każda z tych osób idzie na pocztę i opcją
    > wpłaty na rachunek bankowy przelewa mi po 4902 zł - nie zgłaszam tego
    > do US, bo kwota wolna od podatku i w razie kontroli wywalam na stół
    > plik takich potwierdzeń i według ustawy wszystko jest cacy?

    tak.

    jak bardzo US wkurzysz, to ewentualnie doczepią się tych 20 osób i będą
    ich sprawdzać, skąd mieli kasę i czy przypadkiem to ty im nie wręczyłeś
    w celu prania brudnych pieniędzy.
    Może, któryś zmięknie i będą mieli na ciebie bata.

    Jak faktycznie mieli i dali to US może ci naskoczyć.

  • 34. Data: 2010-06-09 19:44:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek z Wawy wrote:

    > To były Twoje oświadczenia o ich otrzymaniu czy mazali też po nich ci
    > "ofiarodawcy"?

    ofiarodawcy. czesc z nich dla zrobienia sobie jaj przyslala oswiadczenia
    notarialne.

    > Kazali Ci przynieść wyciąg z konta z ostatnich x lat czy sam im to
    > pokazałeś?

    Grzecznie poprosili to im dałem. Fajne laski w US siedzą teraz.

  • 35. Data: 2010-06-09 19:50:25
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 9 Cze, 21:44, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Grzecznie poprosili to im dałem. Fajne laski w US siedzą teraz.

    Koncepcję już rozumiem. Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Oby się nie
    przydały ;)

  • 36. Data: 2010-06-09 19:55:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-06-2010 o 21:44:45 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Fajne laski w US siedzą teraz.

    Fizycznie rzecz biorąc może i tak, ale tam dla fizyki się nie chodzi :)

    --
    Tomek

  • 37. Data: 2010-06-09 19:57:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-06-2010 o 21:36:25 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Udławili się tymi kartkami i na tym się skończyło.

    Masz pewność że nie wszczną postępowania gdyż `naczelnik nie dał wiary` ?

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2010-06-09 20:08:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Masz pewność że nie wszczną postępowania gdyż `naczelnik nie dał wiary` ?

    Dlatego właśnie dostali wyciąg z konta po prośbie. Żeby nie musieli
    wszczynać postępowania coby go sobie sami mogi wziąć.

    Teraz mogą mi nagwizdać. Ustawowe 5 lat minęło.
    Oni za szybko nie zaczynają. Zwykle właśnie pod koniec terminu, bo wtedy
    odsetki największe mogą doliczyć.
    Tylko czasami sie przelicza z czasem.

    Co prawda teraz zmądrzeli i sie wczesniej za sprawy biorą, bo juz w
    tamtym roku grzecznie poprosili o 2005 rok. Średnio co dwa lata wpadają
    po pit. Lubią mnie.

  • 39. Data: 2010-06-10 12:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2010, 666 wrote:

    > Nie było formularza (niepełnoletność).

    Trzeba by dojść z którego konkretnie przepisu wynika odpowiedzialność
    rodziców/opiekunów/przedstawicieli.
    Skuteczność czynności prawnej o "istotnej" wadze (innej niż "drobne
    czynności życia codziennego") wynika oczywiście z potwierdzenia tej
    czynności przez opiekuna wg art.17 i 18 Kodeksu cywilnego, i jakoś
    tak mam "niczym nie popartą pewność" :) że ustawodawca gdzieś zapisał
    odpowiedzialność opiekuna za skutki podatkowe wynikłe z uprawomocnienia
    czynności przez owo "potwierdzenie".
    A wtedy sprawa oświadczenia idzie oczywiście w stronę formularzy
    składanych przez przedstawiciela.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-06-10 12:44:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2010, Tomek z Wawy wrote:

> [...]
    > osoby mi obce - 3 grupa, każda z tych osób idzie na pocztę i opcją
    > wpłaty na rachunek bankowy przelewa mi po 4902 zł

    Ja bym poprzestał na 4500 zł.
    Dlaczego?
    Po wykorzystaniu 4902 zł można wtopić (z okazji niedopełnienia
    zgłoszenia) na naprawdę małej darowiźnie.
    "A te zdjęcia Pan dostał od wymienionej osoby? - tak - no to
    co Pan głupoty gadasz, że kwota nie jest przekroczona, limit
    obejmuje WSZELKIE darowizny przez 5 lat, a najtańsze zdjęcie
    z marketu to 30 groszy sztuka in plus!"
    :P

    > - nie zgłaszam tego
    > do US, bo kwota wolna od podatku i w razie kontroli wywalam na stół
    > plik takich potwierdzeń i według ustawy wszystko jest cacy?

    Wg ustawy tak, o ile spełnione są pozostałe warunki.
    Aby to nie były "czynności pozorne" na przykład.
    Znaczy "dostałem od szwagra swojego szwagra 4500 zł żeby wpłacić
    je przyszłemu szwagrowi" :P

    pzdr, Gotfryd