  • 11. Data: 2004-03-05 15:16:55
    Temat: Re: Kiedy nabijać na kasę przy przelewach?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, Dariusz Domagała wrote:

    >+ Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > No tak. Szkoda, że zauważyłem to dopiero po kupieniu kasy ;-) Niech to
    >+ > jasny szlag... Ale nic, skoro kupiłem kasę, to już muszę chyba
    >+ > ewidencjonować niezależnie od tego, czy coś podlega zwolnieniu od
    >+ > obowiązku? Jak to jest?

    Ano IMHO zależy :)
    Bo w rozporządzeniu są *dwa* rodzaje zwolnień: warunkowe jeśli
    ktoś nie miał i nie ma kasy (np. z tytułu nieprzekroczenia limitu)
    i bezwarunkowe.
    Na moje oko zwolnienie wg załącznika 1. jest bezwarunkowe:
    +++
    § 2. Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:

    1) do dnia 31 grudnia 2004 r. - czynnoœci wymienione
    w załšczniku nr 1 do rozporzšdzenia;
    ---
    ...i jak ktoś wystawia f-rę pracownikowi to jej na kasę "nabijać"
    najwyraźniej nie musi !

    >+ Rozwiazanie jest tylko jedno.
    >+ Jezeli skorzystales z 50% ulgi na zakup kasy to pozostaje
    >+ tylko przez trzy lata przemeczyc sie jakosc nabijajac od czasu
    >+ do czasu cos na tej nieszczesnej kasie. A pozniej....

    ...co później ?
    Nie będzie już nigdy korzystał ze zwolnienia "o ile nie
    posiadał kasy" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-03-05 15:22:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, Samotnik wrote:

    >+ Nie no, jasne, ale chodzi mi o to, czy po rozpoczęciu ewidencjonowania
    >+ jestem zobowiązany do ewidencjonowania niezależnie od tego, czy coś jest
    >+ zwolnione od obowiązku?

    To zależy od *rodzaju* zwolnienia :)
    Inne jest w § 2 a inne w § 3..4 (wyłączenia z § 5 nie licząc :))

    Weź ty i przeczytaj to rozporządzenie... dobrze ci zrobi ;>[1]
    [1] ironia pod kątem "robienia dobrze" w zakresie czytania
    przepisów VAT :] Zjeść coś lekkostrawnego i obok postawić
    jakiś środek wspomagający trawienie ;) bo może być źle :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-03-05 15:27:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@A...portez
    jan.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przepisów VAT :] Zjeść coś lekkostrawnego i obok postawić
    > jakiś środek wspomagający trawienie ;) bo może być źle :)

    Nie bój się, czytałem to wiele wiele razy, tylko chcę skonsultować moją
    interpretację.
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2004-03-05 15:42:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Nie bój się, czytałem to wiele wiele razy, tylko chcę skonsultować moją
    >+ interpretację.

    OK :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd