  • 11. Data: 2012-03-08 10:02:55
    Temat: Re: Jednorazowy import z Chin
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.03.2012 10:50, zly pisze:

    > Ooo... O tym nie pomyślałem. To rzeczywiście zmienia postać rzeczy. Czy są
    > jakieś przeciwskazania by otworzyć DG na kilka miesięcy i potem ją zamknąć?

    Przeciwskazań nie ma, ale też większego sensu też nie ma.

    Twoim kosztem będzie zdrowotne do ZUSu, to 254zł, ale od *podatku*
    odliczysz sobie, czy to od razu czy na koniec roku, około 210zł, więc
    twoim realnym kosztem jest ~40zł.

    Jeżeli możesz sobie pozwolić na taki miesięczny wydatek, to bym na twoim
    miejscu zostawił DG aktywną - może się przydać i myślę że w twoim
    przypadku przyda się bardziej prędzej niż później.

    > Docelowym użytkownikiem jest raczej młodzież powiedzmy 12+ i dorośli.
    > Instrukcja w zasadzie nie ma racji bytu, ale to jakby nie problem by ją
    > utworzyć. Zabawka może podchodzić pod sprzęt sportowy raczej niż erotyczny
    > :)

    Utworzyłbym. 12 lat to dość głupi wiek, wszystkim sobie można zrobić
    krzywdę jeżeli się niewłaściwie użyje a potem kto winny? Ten co
    wprowadził do obrotu na terenie UE :)

    p. m.

  • 12. Data: 2012-03-08 19:27:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2012, zly wrote:

    > Czy są
    > jakieś przeciwskazania by otworzyć DG na kilka miesięcy i potem ją zamknąć?

    Samej DG raczej nie.
    Ale wypada uważać na skutki uboczne - bo np. podpadnięcie pod kasę
    fiskalna jest "dożywotnie".

    > Instrukcja w zasadzie nie ma racji bytu,

    Przepis wymaga (*tup*).
    :)
    Problem w tym, że jak ktos pokaże, że do *tego towaru* instrukcja np.
    po koreańsku jest, to widać jest potrzebna, czyli mamy "oczywiste
    zaniedbanie praw konsumenta" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-03-08 22:06:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Samej DG raczej nie.
    > Ale wypada uważać na skutki uboczne - bo np. podpadnięcie pod kasę
    > fiskalna jest "dożywotnie".

    Faktycznie jak raz się "wlata" do kasy, to potem nawet po 20 latach
    przerwy się nie "wylata"?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-03-09 00:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2012, Liwiusz wrote:

    > Faktycznie jak raz się "wlata" do kasy, to potem nawet po 20 latach przerwy
    > się nie "wylata"?

    Wg aktualnych przepisów - tak własnie.
    Z tym, że przepisy moga się zmienic, tak było np. z "wylatywaniem" ze
    zwolnienia z VAT (teraz można wracać do zwolenienia).
    Na razie konstrukcja jest taka:
    - sprzedaż "konsumencka" podpada pod kasę (wg ustawy)
    - ale sa czynnosci wyłaczone (i te można prowadzić *zawsze* bez kasy,
    przy czym "czynnosci" trzeba rozumieć kompleksowo, np. "sprzedaż
    wysyłkowa opłacana przelewem")
    - i sa wyłaczenia od tych wyłaczeń (złoto itd, paliwa, intrumenty
    muzyczne, nagrane nosniki, sprzęt foto) "zawsze kasa"
    - oraz sa wyłaczenia podmiotowe, jak na dzis AFAIR *wszystkie*
    obwarowane zastrzeżeniem "o ile podatnik uprzednio nie podpadł
    pod kasę".

    Tak przy okazji - obejsciem jest fakt, że podatnik VAT nie jest
    tożsamy z osoba prowadzaca DG. Mówiac po polsku, np. S.C. jest
    odrębnym podatnikiem, więc można mieć własna 1-os. DG bez
    kasy oraz 99,98% udziału w SC która ma kasę.
    SC można zawsze rozwiazać...

    pzdr, Gotfryd
    (bez kasy rejestrujacej)

  • 15. Data: 2012-03-09 12:50:45
    Od: zly <b...@N...fm>

    Ok, dzięki za wskazówki, czas wziąć się za czytanie ustawy :)

    --
    marcin