  • 1. Data: 2006-12-09 13:33:27
    Temat: Jak zostać rolnikiem ?
    Od: "chomik" <k...@t...pl>

    Nie mogę znaleźć informacji o tym czy :

    Samo posiadanie obszaru ponad 1 ha użyków rolnych czyni ze mnie rolnika ?,
    czy też wymagane jest zarekestrowanie się w jakimś rejestrze ?

    Czy bycie rolnikiem oznacza jednoznacznie, że prowadzę działalność rolniczą
    ? czy muszę wykazać np. konkretne wykonywanie jakichś prac zw. np. z czynnym
    prowadzeniem gospodarstwa rolnego ?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Darek

  • 2. Data: 2006-12-09 18:51:36
    Temat: Re: Jak zostać rolnikiem ?
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    Użytkownik "chomik" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rolniczą ? czy muszę wykazać np. konkretne wykonywanie jakichś prac zw.
    > np. z czynnym prowadzeniem gospodarstwa rolnego ?
    :)
    dla KRUS z mocy prawa zostajesz rolnikiem posiadajac 1 ha obrachunkowy
    i nie prowadzac nierolniczej dzialnosci gospodarczej
    :)
    posiadajac mniej niz hektar
    tez mozesz zostac platnikiem KRUS na tzw zasadzie zgloszenia
    i pozytywnego rozpatrzenia Twojego wniosku
    przez kierownika Rejonowego Oddzialu KRUS
    :)
    zasadniczo nie wnikaja i nie pytaja
    co robisz lub chcesz zrobic na tej ziemi
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami
    smal

  • 3. Data: 2006-12-09 21:05:40
    Od: wombi <w...@n...pl>

    _hehehe napisał(a):
    > dla KRUS z mocy prawa zostajesz rolnikiem posiadajac 1 ha obrachunkowy
    > i nie prowadzac nierolniczej dzialnosci gospodarczej
    > :)

    A co z wymogami stawianymi przez ustawę o kształtowaniu ustroju rolnego
    z 2003r.? Nie jest tam napisane,że rolnikiem jest ten, który ma m.in.
    zasadnicze,średnie lub wyższe wykształcenie rolnicze?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-12-09 23:08:17
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A co z wymogami stawianymi przez ustawę o kształtowaniu ustroju rolnego z
    > 2003r.? Nie jest tam napisane,że rolnikiem jest ten, który ma m.in.
    > zasadnicze,średnie lub wyższe wykształcenie rolnicze?

    wyższe nie musi być rolnicze

  • 5. Data: 2006-12-09 23:19:03
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

> [...]
    > 2003r.? Nie jest tam napisane,że rolnikiem jest ten, który ma m.in.
    > zasadnicze,średnie lub wyższe wykształcenie rolnicze?
    ustawa o ktorej wspominasz okresla min
    warunki na jakich mozna stac wlascicielem gruntow rolnych
    :)
    Niekoniecznie w kontekscie art6.3.2 trzeba miec rolnicze wyksztalcenie
    :)
    Nie pamietam od kiedy ale do wejscia w zycie tej ustawy
    grunty rolne byly w swobodnym obrocie i kazdy mogl je nabyc
    :)
    Podalem KRUSowska interpretacje bycia rolnikiem
    :)
    z pozdrowieniami i usmeichami
    smal

  • 6. Data: 2006-12-09 23:27:38
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > wyższe nie musi być rolnicze
    :)
    nie musi miec wcale zadnego wyksztalcenia a wystarczy zaswiadczenie,
    ze 5 lat pracowal w rolnictwie
    :)
    ja swoja Ponderoze kupilem zanim ta ustawa weszla w zycie
    :)