  • Data: 2011-11-16 19:09:24
    Temat: Jak zlikwidować taką nieprowadzoną od 2005 DG ?
    Od: "marek R." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Miałem jednoosobową działalność w latach 1995 - 2005, płatnik VAT.
    Pracowałem na etacie, płaciłem ZUS- zdrowotną. Jednakże po jakimś
    czasie stwierdziłem, ze zasadniczo tej działalności nie prowadzę i na
    koniec 2005 wyrejestrowałem się z ZUS z tytułu tej działalności (o ile
    pamiętam powód: zaprzestanie działalności lub coś takiego), natomiast
    nie zrobiłem tego w Urzędzie Gminy, i US, bo sądziłem, że może
    jeszcze coś wznowię. Nie było wtedy formalnego zawieszania
    działalności, ale panie w ZUS informowały, że tak można. (ZWUA)
    Ale też konsekwentnie działalności nie prowadziłem, faktur nie
    wystawiałem, kosztów nie księgowałem, jedynie co kwartał zanoszę do US
    VAT-7 z samymi zerami :-), nikt tego się do dziś nie czepnął.
    PIT co roku też wypełniam ten dla "działalności", przy czym wpisane
    dochody dotyczą tylko pracy na etacie. Dostałem teraz z gminy wezwanie
    do uzupełnienia danych, bo chcą mnie teleportować do CEIDG, a nie mają
    peselu i PKD. Jednocześnie informują, że jeżeli zawiesiłem w ZUS /US,
    a u nich nie uzupełnię, to do CEIDG pójdzie info, że mam ta DG. To
    jest dla mnie kop, żeby to definitywnie zlikwidować, bo powrotu nie
    bedzie, VAT-7 wypełniać trzeba, konto w banku utrzymywać (swoją drogą:
    jest obowiązek posiadania konta, jak nic się nie płaci/odbiera ?)
    Ale już chciałbym to faktycznie i ostatecznie zakończyć, bo nie będę
    do tego wracał. Jak to teraz załatwić?