  • 1. Data: 2002-12-03 11:12:11
    Temat: Jak zatrudnić żone w sklepie żeby nie płacic za nią ZUS
    Od: "juryman" <s...@p...wp.pl>

    Witam.
    Pytanie jak w temacie.
    Otworzyłem sklep.
    Wiadomo na początku nie ma na nic pieniędzy.
    Ponieważ ja pracuje w ininnej firmir więc płace tylko zdrowotne.
    Ale w sklepie przebywam po południu.
    Co zrobić aby od rana w sklepie mogła sprzedawać od rana żona
    i żeby podczas kontroli z ZUSU wszystko było w porządku.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-12-03 14:05:48
    Od: "Enope" <e...@h...com>

    Jak bedzie kontrola to ja wtedy zglosisz. Masz 7 dni czasu.

  • 3. Data: 2002-12-04 12:41:43
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    > Co zrobić aby od rana w sklepie mogła sprzedawać od rana żona
    > i żeby podczas kontroli z ZUSU wszystko było w porządku.
    > Pozdrawiam.

    Witam
    Do tej pory byl klopot, bo wspolmalzonek stawal sie osoba wspolpracujaca
    podpadajaca pod zus.
    Teraz moze sie cos zmienilo ( nie wiem czy w zusie). Dostlem taki newsletter
    z witryny podatki, nie wiem czy to cos wyjasni, ale go przytocze:

    " "2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:

    7b) wartość należności umorzonych, przedawnionych lub odpisanych jako
    nieściągalne w tej części, od której dokonane odpisy aktualizujące zostały
    uprzednio zaliczone do kosztów uzyskania przychodów,
    7c) równowartość odpisów aktualizujących wartość należności, uprzednio
    zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, w przypadku ustania przyczyn,
    dla których dokonano tych odpisów,
    7d) w przypadku obniżenia lub zwrotu podatku od towarów i usług zgodnie z
    przepisami o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym - naliczony
    podatek od towarów i usług w tej części, w której uprzednio został zaliczony
    do kosztów uzyskania przychodów,
    8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń,
    obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z wyjątkiem otrzymanych od osób
    zaliczonych do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od
    spadków i darowizn,

    To dość istotna i korzystna zmiana, skutkująca większą swobodą w korzystaniu
    z pomocy bliskich przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Przypomnijmy,
    że wg ustawy o podatku od spadków i darowizn do I i II grupy zalicza się
    odpowiednio:

    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową,
    rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów,
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i
    małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków, małżonków
    rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych."

    Nie potrafie tego skomentowac, ale zycze powodzenia
    Krzysztof Magiera

  • 4. Data: 2002-12-04 13:39:16
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    Jak to jak ? Na czarno.

    K.

  • 5. Data: 2002-12-05 10:32:13
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 4 grudnia 2002 o godzinie (14:39:16) napisano:

    JS> Jak to jak ? Na czarno.

    Super porada. Juz widze to tlumaczenie podczas kontroli ZUS:
    "zona pracuje na czarno, tak poradzil mi jeden taki z p.s.p.p." :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 6. Data: 2002-12-07 12:29:40
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    chyba jest taki apis ze zona moze pomagac (zastepowac)męzowi przez nie
    wiecej jak 4 godziny nonstop dziennie.Dwóch moich kolesi tak robi.