  • 1. Data: 2006-08-12 20:30:27
    Temat: Jak wygląda to w wypadku niepełnoletniego - NIP, PIT
    Od: "MMP" <M...@g...com>

    Witam,

    Jako przedsiębiorczy( ;) ) niepełnoletni posiadam NIP. Jednak nie
    wiem jak wygląda posługiwaniem się nim, w internecie jest pełno
    opisów ale dotyczą one osób pełnoletnich.

    Czy posiadając numer NIP, musze wypełniać PIT, czy rodzice wpisują
    moje dochody w swoją deklaracje.

    Co tak naprawde( rzeczywiście ) daje NIP osobie poniżej 18 roku
    życia?

  • 2. Data: 2006-08-12 21:08:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a M...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy posiadając numer NIP, musze wypełniać PIT, czy rodzice wpisują
    > moje dochody w swoją deklaracje.

    jak pracujesz i zarabiasz to wypełniasz, jak nic przez rok nie zarobisz to
    nie wypełniasz.

    > Co tak naprawde( rzeczywiście ) daje NIP osobie poniżej 18 roku
    > życia?

    to samo co osobie pełnoletniej. Nic nie daje, po prostu w pewnych
    przypadkach musisz go miec.

    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 3. Data: 2006-08-12 21:21:23
    Temat: Re: Jak wyglądaniepełnoletniego - NIP, PIT
    Od: "MMP" <M...@g...com>

    > jak pracujesz i zarabiasz to wypełniasz, jak nic przez rok nie zarobisz to
    > nie wypełniasz.

    Skoro tylko raz w roku, to jest dobrze :)
    Ale ... chodzi o rok kalendarzowy ( rozliczam się zawsze w grudniu )
    czy rok od uzyskania numeru NIP.

    Jeszcze jedno, z tego co sie orientuje jest wiele PIT'ów. Który ja
    miałbym wypełnić?

  • 4. Data: 2006-08-12 22:53:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Skoro tylko raz w roku, to jest dobrze :)
    > Ale ... chodzi o rok kalendarzowy ( rozliczam się zawsze w grudniu )

    z kim sie rozliczasz w grudniu?
    rok kalendarzowy - rozliczasz do konca kwietnia.

    > Jeszcze jedno, z tego co sie orientuje jest wiele PIT'ów. Który ja
    > miałbym wypełnić?

    najprawdopodobniej PIT-37.

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 5. Data: 2006-08-13 07:58:21
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > najprawdopodobniej PIT-37.

    a czy to nie jest tak, ze osoba niepelnoletnia nie wypelnia osobnych pitow,
    tylko jej dochody dolicza sie po polowie do dochodow rodzicow (w ich
    zeznaniu podatkowym)?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 6. Data: 2006-08-13 09:23:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a p...@w...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > a czy to nie jest tak, ze osoba niepelnoletnia nie wypelnia osobnych
    > pitow, tylko jej dochody dolicza sie po polowie do dochodow rodzicow
    > (w ich zeznaniu podatkowym)?

    o czyms takim nie słyszałem. Jest tak?

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 7. Data: 2006-08-13 18:59:21
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotr wrote:

    > a czy to nie jest tak, ze osoba niepelnoletnia nie wypelnia osobnych pitow,
    > tylko jej dochody dolicza sie po polowie do dochodow rodzicow (w ich
    > zeznaniu podatkowym)?

    Nie wszystkie, cześ z nich m.in. dochody z pracy rozlicza się
    samodzielnie, z tym, że rodzice podpisują pit.

  • 8. Data: 2006-08-14 21:38:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Aug 2006, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail'a p...@w...pl napisał(a) w poprzednim