-
1. Data: 2004-07-23 14:56:39
Temat: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
Od: "Robert W." <d...@o...pl>
Witam!
Jeśli w lipcu prowadziłem działalność gospodarczą, to czy mogę w tym
miesiącu wrzucić w koszty rachunek telefoniczny otrzymany w tym miesiącu
(tel. stacjonarny)? Czy liczy się w tym przypadku data zapłacenia czy okres
jaki widnieje na fakturze? Wiadomo że TPSA wysyła swoje faktury około 15
każdego miesiąca ale za miesiąc poprzedni. Moja księgowa upiera sie że
ważny jest okres za jaki jest wystawiona faktura, więc faktury którą
otrzymałem teraz za czerwiec nie moge wrzucić w koszty (mimo że opłaciłem
ją w lipcu), bo w czerwcu nie prowadziłem działalności. Dopiero jak
otrzymam fakturę lipcową będe mógł ją wrzucic w koszty sierpniowe jeśli
będę jeszcze prowadził działalność. Jeśli po miesiącu ja zawieszę, to z
taką fakturą nic nie zrobię. Czy tak ma się rczeczywistość?
Druga kwestia, telefon zarejestrowany jest nan mnie jako osobe prywatną.
Podobno w takim przypadku nie mogę wpuścić w koszty abonamentu. Czy to też
prawda?
--
Pozdrawiam.
Robert.
-
2. Data: 2004-07-23 21:04:24
Temat: Re: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 23 Jul 2004, Robert W. wrote:
>+ Witam!
>+ Jeśli w lipcu prowadziłem działalność gospodarczą, to czy mogę w tym
>+ miesiącu wrzucić w koszty rachunek telefoniczny otrzymany w tym miesiącu
>+ (tel. stacjonarny)?
A jak rozliczasz koszty ?
Założywszy że kasowo - to jak uzasadnisz zaliczenie w koszt f-ry
z okresu kiedy *nie prowadziłeś* DG ?
>+ Czy liczy się w tym przypadku data zapłacenia czy okres
>+ jaki widnieje na fakturze?
Tego urla przed chwilą podałem:
http://tiny.pl/ttd
...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?
>+ Moja księgowa upiera sie że
>+ ważny jest okres za jaki jest wystawiona faktura, więc faktury którą
>+ otrzymałem teraz za czerwiec nie moge wrzucić w koszty (mimo że opłaciłem
>+ ją w lipcu), bo w czerwcu nie prowadziłem działalności.
Uważam że można w ciemno postawić piwo na stanowisko księgowej:
pewnie *wie* że (po pierwsze) rozliczasz się memoriałowo a po
drugie że nie da się uzasadnić owej f-ry "sprzed DG" za koszt
(bo NIEKTÓRE rzeczy się da - ale IMHO próba uzasadnienia że
telefon był kosztem przed dniem rozpoczęcia DG łatwo prowadzi
do wniosku że prowadziłeś nielegalną - bo niezarejestrowaną
- DG !)
>+ będę jeszcze prowadził działalność. Jeśli po miesiącu ja zawieszę, to
>+ z taką fakturą nic nie zrobię.
A taki wniosek to z czego wydedukowałeś ?? Bo czuję się
zaskoczony z lekka... ! Chyba że faktycznie jesteś "kasowy",
na różnych "przejściach" przy kasowym można stracić, prawda.
>+ Druga kwestia, telefon zarejestrowany jest nan mnie jako osobe prywatną.
>+ Podobno w takim przypadku nie mogę wpuścić w koszty abonamentu. Czy to też
>+ prawda?
Są różne szkoły: to co piszesz to stanowisko "przecież za abonament
*i tak* musiałbyś płacić do celów osobistych, więc *w celu DG* to
nie jest". Osobiście się przychylam do takiej ostrożności (a telefon
mam osobno "firmowy" i osobno "osobisty" - w tym samym lokalu).
Inna szkoła zakłada "podział abonamentu" - albo pół na pół, albo
proporcjonalnie do uznania za koszt rozmów.
Oczywiście do "dzielenia rozmów" też jest kilka szkół...
najbezpieczniejsza zakłada rozliczanie wg listy rozmów - ale
to pewnie wiesz.
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)
-
3. Data: 2004-07-23 23:09:13
Temat: Re: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
Od: "Robert W." <d...@o...pl>
Gotfryd Smolik news wrote:
> ...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?
Księga prychodów i rozchodów.
Jeśli po tej informacji mógłbyś jeszcze coś mi doradzić, byłbym wdzięczny.
--
Pozdrawiam.
-
4. Data: 2004-07-24 06:56:04
Temat: Re: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 24 Jul 2004, Robert W. wrote:
>+ Gotfryd Smolik news wrote:
>+
>+ > ...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?
>+
>+ Księga prychodów i rozchodów.
Ale właśnie chodziło o to *jak* rozliczasz koszty: kasowo czy
memoriałowo ? Jakbyś rozliczał PK to musiałbyś memoriałowo. Ale
jak masz KPiR to *mogłeś sobie wybrać* - i my nie wiemy co
wybrałeś ! Sądząc z opinii księgowej - to memoriałowo.
I wtedy bym księgowej słuchał.
A jak kasowo - to dla odmiany bałbym się wpisać w koszt coś
co można uznać za "prowadzenie DG" przed terminem :] (i też
słuchałbym księgowej :>)
>+ Jeśli po tej informacji mógłbyś jeszcze coś mi doradzić, byłbym wdzięczny.
Wykluczone. Naprawdę. Spytaj googla podając mu hasło "kara"
i "50 000 zł".
Ja to mogę skomentować, zacytować lub się pokłócić o własną opinię.
Ale rób co chcesz - doradzać ci nie będę ;)
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)