eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak uniknąć środków trwałych - komputery › Jak uniknąć środków trwałych - komputery
  • Data: 2004-02-14 12:14:32
    Temat: Jak uniknąć środków trwałych - komputery
    Od: "Denyce" <d...@p...NOSPAMonet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,



    Zwracam się do grupy z prośbą o pomoc ponieważ jestem (jeszcze) laikiem
    w tej kwestii.
    Sprawa wygląda następująco:

    Od grudnia prowadzę jednoosobową działalność (KPiR, VAT)
    wniosłem do firmy własny komputer o wartości ok. 1000pln (domyslam się, że
    nie musze go wrzucić w ST ze względu na wartość)
    teraz kupiłem nowy komputer,
    -monitor lcd ok. 3400pln
    -skrzynka ok. 3000pln (mogę mieć faktury na poszczególne części)

    Z tego co słyszałem, powinienem CAŁY ZESTAW (czyli ok. 6400pln) wrzucić w
    ST.
    Chciałbym uniknąć amortyzacji tylko wpisąć ten wydatek jednorazowo jako KUP.

    Pytanie czy jest to możliwe? Czy da się w tym przypadku obejść ST (w końcu
    Polak potrafi)

    Jak naprawde powinno traktować się komputery w firmie?

    Czy jest różnica jak kupuje się faktycznie gotowy zestaw w sklepie, a jak
    samemu się go składa z zakupionych części ?

    Co dalej zrobić gdy kupię jeszcze drukarkę lub skaner za np. 3000pln, czy
    urządzenia peryferyjne
    też trzeba "sumować" w zetawie z całym kompem ?



    Bedę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Denyce....





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1