    From: "Neno" <n...@m...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak to ksiegowac ?? ( 4 pytania )
    Date: Mon, 10 Mar 2003 09:15:19 +0100

    Otoz sytuacja dla mnie byla prosta do momentu gdy mialem 1 sklepik firmowy
    gdzie sprzedawalem swoje wyroby z jedna stawka - 7 % . Reszta sprzedazy to
    byly Faktury Vat .
    1.Teraz pojawil sie problem ( mam nadzieje ,ze pomozecie ) gdyz otwieram 2
    nowe punkty i poza swoim towarem ( ciasta , torty , ciasteczka
    itp )chcialbym sprzedawac tam rowniez kawe, herbate i wyroby z 22% Vatem
    ( slodycze trwale ). Jak to potem rozliczyc ??
    2.Czy do rozliczenia sprzedazy wystarczy mi raport z kasy fisk. gdzie bedzie
    wyszczegolniona sprzedaz ze stawka 7 i 22 % czy moze bede musial wyliczas
    jakies tam stuktury zakupow ( kiedys chyba sie tak robilo )itp .
    3.I jak ksiegowac zakupy na te 2 punkty - normalnie w ta sama teczke wkladac
    faktury co i zakup surowcow do wytworzenia wlasnych produktow ?? Jesli tak
    to jakos je opisywac na drugiej stronie ( cos w stylu "towar przekazano do
    skleu nr X w miejscowosci XYXWZ przy ul Takiej i siakies 2 ". )
    4.Czy w zwiazku z pojawieniem sie u mnie sprzedazy ze stawka 22 % nie
    bedzie mi juz przyslugiwal zwrot VATu z deklaracji VAT 7 ??
    P.S. Najprosciej chyba by bylo zalozyc oddzielne KPiR dla tych punktow ale
    co wtedy z ulgami ?? A mam ich sporo i po co mam placic podatek jesli na
    koncie am ulg na najblizsze 3 a moze i 4 lata :))

    Pozdrawiam
    Neno