  • 1. Data: 2007-03-11 20:43:12
    Temat: Jak przenieść telefon pre-paid na firmę (DG)
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    Witam,

    chcę przenieść prepaid na firmę i doładowania traktować jako KUP (dostaję
    FV). Pytanko jak to zrobić? Nie wchodzi w grę cesja umowy bo jej nie było.
    Był jedynie zakup pakietu startowego. Po prostu napisać oświadczenie o
    przekazaniu startera na DG? A może jeszcze jakoś inaczej?

    --
    Paweł

  • 2. Data: 2007-03-12 11:47:22
    Temat: Re: Jak przenieść telefon pre-paid na firmę (DG)
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Pawel napisał(a):
> [...]
    > Był jedynie zakup pakietu startowego. Po prostu napisać oświadczenie o
    > przekazaniu startera na DG? A może jeszcze jakoś inaczej?

    A był rejestrowany u operatora? Jak tak to tam najpierw trzeba zmienić
    dane rejestracyjne na firme (pamiętam jak kupywałem starter simplusa, to
    miałem tam formularz rejestracyjny a w nim osobno pola na firmę i osobno
    na prywt.).

  • 3. Data: 2007-03-12 11:48:04
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Pawel napisał(a):
> [...]
    > Był jedynie zakup pakietu startowego. Po prostu napisać oświadczenie o
    > przekazaniu startera na DG? A może jeszcze jakoś inaczej?

    A i z tego co się orientuje to chyba musisz wziąść starter na fakturę :|

  • 4. Data: 2007-03-12 11:56:12
    Od: Pawel <p...@W...pl>

    Nex@pl napisał(a):

    > A i z tego co się orientuje to chyba musisz wziąść starter na fakturę :|
    Po co mi była wtedy faktura, jak nie prowadziłem DG? Na prywatny
    monitor komputerowy, który wciągnąłem na EŚT, faktury nie miałem.

    Na pewno można każdy sprzęt przenieść na firme, nawet bez faktury, tylko
    w jaki sposób ten cholerny telefon? I nie chodzi tu o aparat tylko o
    aktywację, jesli można tak powiedzieć.

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2007-03-12 12:42:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.03.2007 Pawel <p...@W...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Na pewno można każdy sprzęt przenieść na firme, nawet bez faktury, tylko
    > w jaki sposób ten cholerny telefon? I nie chodzi tu o aparat tylko o

    Mam wątpliwości, czy trzeba ją w ogóle "przenosić". W jakim właściwie celu?
    I co tak naprawdę chcesz przenieść? "Aktywację"? Co to jest? Jak już, to
    możesz wprowadzić w firmę kartę SIM w sensie kawałka plastiku z chipem,
    tylko co to zmienia w kwestii tych faktur za doładowania? Przecież plastik
    z chipem to plastik z chipem i tyle. Może być np. nieaktywny u operatora.

    A co zrobisz w przypadku telefonii voip, w której często nie ma aktywacji
    jako takiej, tzn nic za nią nie płacisz. Np. w ipfon po prostu dostajesz
    numer i 'aktywację' po pierwszej wpłacie, którą to możesz w całości
    wydzwonić. Faktura jest

    A jeśli tak bardzo Ci na tym zależy, to po prostu idź do kiosku i kup
    najtańszy starter swojej sieci z fakturą.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 6. Data: 2007-03-12 18:40:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 11 marca 2007 21:43
    (autor Pawel
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <et1pid$rj9$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > Był jedynie zakup pakietu startowego. Po prostu napisać oświadczenie o
    > przekazaniu startera na DG? A może jeszcze jakoś inaczej?

    Pytanie zasadnicze: Po co? Przecie nabywasz doładowania i je dajesz w KUP...

    --
    Jego Ponurość Tristan
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 7. Data: 2007-03-12 21:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Mar 2007, Samotnik wrote:

> [...]
    > możesz wprowadzić w firmę kartę SIM w sensie kawałka plastiku z chipem,
    > tylko co to zmienia w kwestii tych faktur za doładowania?

    IMO mamy tu taki sam przypadek, jak przy zakupie "na cele DG" np. tuszu
    lub tonera do drukatki, która *nie jest* wprowadzona do EST/EW, lecz
    jest w celach DG wykorzystywana.
    Tyle, że do drukarki kupujemy materiał, a do telefonu - usługę.
    Na mój gust nie ma przeciwwskazań - jak się kupi usługę (doładowanie)
    na f-rę VAT to powinno być OK.
    Inna sprawa, to pytanie czy US nie zarzuci ew. wykorzystywania tegoż
    telefonu również do celów nie-DG: IMO jak się ma drugi telefon dla
    celów osobistych to i tu nie będzie się jak przyczepić.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-03-13 07:19:56
    Od: "moris" <m...@p...pl>

    Kub starter na firme (faktura vat) i zarejestruj sie. Nastepnie kazda karte
    kupujesz na rachunek i ladujesz w koszty.

    M.