  • 1. Data: 2007-03-11 13:28:06
    Temat: Internet w 2007?
    Od: "Zofia" <P...@o...pl>

    Witam!

    Poniesione wydatki na Internet w 2006 r. można odliczyć
    do wysokości 760 zł w całym roku.
    Rozumiem, że od podatku odlicza się 760 zł * 19% = 144,40 zł.
    czy tak?

    Ponadto, czy to prawda, że wydatki na Internet poniesione w 2007 r.
    już nie będą mogły być odliczone? Jeśli tak, to jaki przepis to
    reguluje?

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 2. Data: 2007-03-11 13:50:09
    Temat: Re: Internet w 2007?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zofia" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Poniesione wydatki na Internet w 2006 r. można odliczyć
    > do wysokości 760 zł w całym roku.
    > Rozumiem, że od podatku odlicza się 760 zł * 19% = 144,40 zł.
    > czy tak?

    Zalezy w ktorej grupie jestes. Jesli jestes w 3. przedziale (skala 40%) to
    odliczysz 760*0,4 = 304 zł

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-11 14:02:29
    Od: "Zofia" <P...@o...pl>

    ,

    > Zalezy w ktorej grupie jestes. Jesli jestes w 3. przedziale (skala 40%) to
    odliczysz 760*0,4 = 304 zł

    Dziękuję.

    A jak z odliczaniem wydatków w 2007 roku?

    Jest to dla mnie istotne, bo właśnie TPSA proponuje przejście
    z Neostrady (sam Internet) na Multipakiet (Internet + Telewizja + Telefon)
    z tym, że na fakturze w przypadku Multipakietu nie ma rozdzielenia
    na poszczególne składniki, więc pewnie odliczyć by się nie dało.
    Zatem jeżeli w 2007 r. byłaby nadal możliwość odliczenia za Internet,
    to jest to argument za nieprzechodzeniem na Multipakiet.
    Pozostałe korzyści z takiego przejścia są niejednoznaczne, bo wszystko
    zależy od wybranego pakietu Cyfry+, za który trzeba by płacić dodatkowo.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 4. Data: 2007-03-11 14:36:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zofia napisał(a):

    > A jak z odliczaniem wydatków w 2007 roku?

    Nie ma takiej możliwości.

    M.

  • 5. Data: 2007-03-11 16:42:17
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał:

    > Nie ma takiej możliwości.

    Dlaczego?
    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/714,ulgi-podatkow
    e-w-2007-r,7.html

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 6. Data: 2007-03-11 16:57:51
    Od: "Zofia" <P...@o...pl>

    > Dlaczego?
    > http://www.twoja-firma.pl/artykuly/714,ulgi-podatkow
    e-w-2007-r,7.html

    Bardzo dziękuję.
    Nie wiem skąd się bierze opinia, którą już słyszałam od paru osób,
    że ta ulga skończyła się w 2006 r. (jako roku rozliczeniowym).

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 7. Data: 2007-03-12 08:32:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Mar 2007, Zofia wrote:

    > Ponadto, czy to prawda, że wydatki na Internet poniesione w 2007 r.
    > już nie będą mogły być odliczone? Jeśli tak, to jaki przepis to
    > reguluje?

    Sama sprawdź (że nieprawda):
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...art.26.1.6a

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-03-14 04:38:11
    Od: "Zofia" <P...@o...pl>

    > Sama sprawdź (że nieprawda):
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > ...art.26.1.6a

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam
    Zofia

  • 9. Data: 2007-03-14 20:43:15
    Od: "Aleksandra Gawrylak" <o...@w...pl>

    > Zalezy w ktorej grupie jestes. Jesli jestes w 3. przedziale (skala 40%) to
    > odliczysz 760*0,4 = 304 zł
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    zgodnie z przepisami "ydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu
    użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania
    podatnika w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,"
    nie rozumiem więc skąd to wyliczenie:

    > Zalezy w ktorej grupie jestes. Jesli jestes w 3. przedziale (skala 40%) to
    > odliczysz 760*0,4 = 304 zł

    nie odlicza się pełnej kwoty wydatków, max 760 zł? nie słyszałam wcześniej,
    żeby trzeba było liczyć wg skali z przedziału...

    Ola G.

  • 10. Data: 2007-03-14 21:26:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Mar 2007, Aleksandra Gawrylak wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > nie rozumiem więc skąd to wyliczenie:

    Z tego, że pytanie było ile *od podatku* zostanie zaoszczędzone!

    > nie odlicza się pełnej kwoty wydatków, max 760 zł?

    Tak, ale *od podstawy*.
    Jak ktoś płaci podatek mieszcząc sie w 1. przedziale skali to PODATKU
    przyoszczędzi 19%. Jak płaci w 3 przedziale to odpowiednio 40%.

    > nie słyszałam wcześniej,
    > żeby trzeba było liczyć wg skali z przedziału...

    Ale nie idzie o to ile "wpisać do PIT", tylko ile z tego WYJDZIE :)
    Samo się policzy ;) i albo wyjdzie do zwrotu, albo zmniejszy
    kwotę do dopłacenia :)

    pzdr, Gotfryd