  • Data: 2008-05-05 01:51:02
    Temat: Jak legalnie sprzedać taki komputer?
    Od: "Latet" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Prowadzę 1-os działalność gospodarczą, KPiR, VAT.
    Chcę sprzedać stary komputer, który jest "na stanie" firmy.
    Nie mam pojęcia jak wystawić fakturę i jak to rozliczyć.
    Sprawa jest nieco pokręcona:
    Jak zakładałem działalnosc, to komputer ten już miałem (prywatnie).
    Po paru miesiącach "wciągnąłem" go na stan firmy, odliczając
    sobie wirtualny koszt - zgodny z szacowaną wartością peceta,
    to było ok. 1000 zł. Nie miało to nic wspólnego z VAT-em, naturalnie.
    Nie umieszczałem go też oczywiście w środkach trwałych, bo po co.

    Potem dokupiłem do niego parę nowych części (na fakturę, z VAT).
    Kupiłem tez Windows XP (na fakturę z VAT).
    Kupiłem tez do niego lub dostałem parę części nie na fakturę.

    I teraz chcę to wszystko sprzedać, mam nawet kupca,
    to tez jest firma, więc sprzedaż firma--> firmie.

    Ale co na faturze? Rozpisać to na części wg różnego ich pochodzenia?
    I co z VAT-em?
    Chyba z VAT-em mogę sprzedać tylko te części, które kupiłem
    na fakturę VAT?

    No i kwestia ceny - ja chcę go sprzedac możliwie najtaniej,
    zresztą wiele wart nie jest, ale czy może być tak, że US uzna,
    że wg ich urzędowego widzimisię był on wart więcej? Czym się
    kierować w bezpiecznej wycenie?

    Dziękuję,

    latet