  • 1. Data: 2002-05-13 15:20:19
    Temat: Jak księgować ?
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Jak ksiegowac koszt dostepu do internetu
    jesli linia tel. jest na mojego ojca od którego
    mam umowe użyczenia. On też ma firmę i
    wlicza w koszty rozmowy tel.
    Czy mogę zrobić ksero rachunku i wpisać
    go do KPiR na dowodze wewnetrznym czy jakoś
    inaczej.

    ANIOL

  • 2. Data: 2002-05-13 19:15:09
    Temat: Re: Jak księgować ?
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 13 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >wlicza w koszty rozmowy tel.
    >Czy mogę zrobić ksero rachunku i wpisać
    >go do KPiR na dowodze wewnetrznym czy jakoś

    Jezeli jest umowa uzyczenia - to wliczasz, oczywiscie ojciec nie wlicza
    tego samego.
    Moim zdaniem najlepszym wyjsciem byloby refakturowanie przez ojca - wtedy
    mozesz odliczyc tez VAT ( w poprzednim ujeciu nie ma o tym mowy)

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 3. Data: 2002-05-13 19:42:44
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Arjos" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moim zdaniem najlepszym wyjsciem byloby refakturowanie przez ojca - wtedy
    > mozesz odliczyc tez VAT ( w poprzednim ujeciu nie ma o tym mowy)

    Nie jesteśmy VAT-owcami.

    ANIOŁ

  • 4. Data: 2002-05-14 19:30:48
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 13 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Nie jesteśmy VAT-owcami.
    >
    >ANIOŁ

    Jezeli jest umowa uzyczenia, to albo odliczasz tylko polaczenia 020 z
    faktury( albo wg billingu jesli przez inny numer) , przy uzyciu DW ze
    wskazaniem na fakture, albo ojciec wystawi rachunek na ta kwote.
    Pamietaj jednak zeby w pierwszym wariancie ojciec nie wliczal tych impulsow
    w swoje koszty - w drugim moze.
    Oba powyzsze oczywiscie w kwotach brutto.