  • 1. Data: 2002-05-13 14:46:28
    Temat: Bardzo pilne KASA FISKALNA
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Obowiązek posiadania kasy fiskalnej następuje po przekroczeniu obrotu
    nieudokumentowanego w jakiejś wysokości.
    Pytanie:
    Czy sprzedaż artykułów takich jak prasa papierosy bilety na których znajduje
    się wydrukowana cena detaliczna brutto zakupionych na podstawie faktur VAT
    można uznać jako sprzedaż udokumentowana, która to wysokość obrotu nie
    wlicza się wysokości limitu sprzedaży podlegającemu instalacji kasy
    fiskalnej.
    Pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2002-05-13 15:39:37
    Temat: Re: Bardzo pilne KASA FISKALNA
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Obowiązek posiadania kasy fiskalnej następuje po przekroczeniu obrotu
    > nieudokumentowanego w jakiejś wysokości.
    Ogólnie: jezeli prowadziłes w roku poprzednim działal. to 40 000,00 zł,
    jeżeli rozpoczałeś w tym roku to 20 000,00 zł
    Liczysz cały obrót (na faktury, rachunki, nieudokumentowany) z osobami
    fizycznymi nie prowadzącymi dził. gospod.
    Jeżeli ktoś prowadzi dział. gospod. i kupił cos u Ciebie na fakture na firme
    (przy fakturach na imie nazwisko dobrze wtedy poprosic o REGON, bo to
    świadczy wprost o tym że faktura jest na firmę, a nie osobę) to tego obrotu
    nie wliczasz.
    Jeżeli ta sama osoba kupiła cos dla siebie na fakturę to wliczsz. To tyle w
    dużym skrócie i uproszczeniu. Iwona

> [...]
    > fiskalnej.
    > Pozdrawiam Piotr
    >
    > Nie ma znaczenia jak kupiłeś towar, wazne komu sprzedajesz (czy osobom
    fiz. nie prowadzącym działalnosci) - i ten obrót liczysz, nawet jeżeli
    takiej osobie wystawiłes fakturę. Art. 29 ustawy o VAT wyraźnie to mówi - po
    prostu obrót z takimi osobami ma być nabity na kasie. Rozporządzenie
    dotyczace kas trochę to łagodzi i mówi o granicznych obrotach do
    wprowadzenia kas. Iwona

  • 3. Data: 2002-05-13 15:41:17
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

> [...]
    > można uznać jako sprzedaż udokumentowana, która to wysokość obrotu nie
    > wlicza się wysokości limitu sprzedaży podlegającemu instalacji kasy

    1sza sprawa...
    przy ustalaniu obowiązku fiskalizacji nie ma znaczenia obrót
    "nieudokumentowny"
    tylko obrót na rzecz "osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej
    za wyjątkiem rolników"
    (nie ważne, czy tym osobom fizycznym wystawiasz faktury, czy nie)

    2ga sprawa...
    co ma piernik do wiatraka....
    tzn co ma fakt dokumentowania zakupów fakturami VAT
    do tego, komu sprzedajesz te towary ???

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-05-13 15:49:53
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    chodzi o obrót na rzecz osob fizycznych nie prowadzcacych DG, dla
    nowopowstalych firm 20tys zl

    jacek

  • 5. Data: 2002-05-13 16:33:07
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedno:
    Rozpocząłem działalność w 2001r.
    Jeżeli dobrze zrozumiałem to w zeszłym 2001r. obowiązywało mnie 20.000zł
    natomiast w tym roku 40.000zł czy dobrze zrozumiałem
    Proszę o odpowiedź
    Pozdrawiam Piotr

  • 6. Data: 2002-05-13 16:34:54
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Moje pytanie wynikło z tego że doszły mnie słuchy iż sprzedaż art.
    "monopolistycznych" takich jak papierosy prasa itp. na których istnieje
    wybita cena detaliczna można uznać jako sprzedaż udokumentowana o którą to
    wysokość można pomniejszyć obrót podlegający instalacji kasy fiskalnej.
    Pozdrawiam Piotr

  • 7. Data: 2002-05-13 16:39:54
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam

  • 8. Data: 2002-05-14 19:48:11
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Polecam ten link: http://www.mico.com.pl/prawo.htm
    Jest tam wszystko na temat kas. Przeczytaj uważnie od początku do końca.
    Jest tam wiele zagadnień bardzo ważnych związanych z kasami fiskalnymi.

    WS

    Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aboq8s$o2n$...@n...onet.pl...