  • 1. Data: 2004-08-30 21:15:55
    Temat: Info: usługa pożyczki (!) podlega VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Przyznam ze dla mnie nie było oczywiste - jeśli już nie
    samo opodatkowanie pożyczki, to wartość stanowiąca obrót:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/17.html?numer=1278
    &dok=1278.17.299.2.2.3.0.1.htm

    Pozyczka jest zwolniona z VAT, ale dobrze nie zrozumiałem
    co w końcu ma być "podstawą": same odsetki (tak by nakazywała
    logika) czy rata wraz z odsetkami... IMHO US NIE odpowiedział
    na to pytanie. US przytoczył "kwotę należną od nabywcy" (ale
    przecież sama rata też jest "należna" !) zaś Sąd pisze wyłącznie
    o "odsetkach".
    Oczywiście jest to istotne dla "proporcji".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)