  • 1. Data: 2004-11-05 10:00:22
    Temat: Info[RP]: "pełna skuteczność"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    W artykule:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041105/p
    rawo/prawo_a_13.html
    ...mi się w kontekście dyskusji na .podatki wydaje ważna jedna
    sprawa:
    +++
    Pełna skutecznoœć

    Dla swojej doktryny ETS znajduje coraz to nowe zastosowania.
    I tak w sprawie Commission v France (C-60/01) uznał odpowiedzialnoœć
    odszkodowawczš Francji, mimo że, formalnie rzecz bioršc, spełniła ona
    obowišzek implementacji.
    ---

    Akurat omawiany przykład dotyczy "nieksutecznego zmuszenia
    przedsiębiorców" :) - ale w zakresie "zmuszania do stosowania
    regulacji UE" mam na myśli ustalony dyrektywą zakaz wprowadzania
    obowiązku podpisywania f-ry.
    Oraz podnoszony przez niektórych taki nakaz z przepisów księgowych :)
    ...ktory to nawet *formalne* wymogi łamie...

    No i na deser podtytuł: "Przestroga dla Polski" z tekstem:
    "ETS stwierdził mianowicie, że odpowiedzialnoœć odszkodowawcza państwa
    powstaje również wtedy, gdy naruszenie prawa wspólnotowego wynika
    z niewłaœciwego zastosowania tego prawa (lub niezastosowania) przez
    sšd krajowy rozstrzygajšcy dany spór w ostatniej instancji."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)