    From: Marcin Szafran <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Import usług z USA
    Date: Fri, 8 Jan 2010 22:47:50 +0000 (UTC)

    Szanowni Grupowicze,

    prowadzę małą firmę, zajmującą się wdrożeniami systemów VoIP. Chciałbym
    poszerzyć swoją ofertę o oferowanie połączenia VoIP. W związku z tym mam
    kilka pytań organizacyjnych:

    1) Jednym z używanych przeze mnie providerów będzie firma amerykańska. Z
    tego co się dowiedziałem po przejrzeniu archiwum, po wykupieniu
    określonej liczby minut(za pomocą karty, przez PayPal) będę musiał
    wystawić wewnętrzną FVAT i naliczyć 22% VAT. Czy takie zachowanie będzie
    zgodne z prawem? Czy przegapiłem jakieś istotne zagadnienie w tym
    temacie?
    Mówiąc krócej: kupuję pewną liczbę minut w USA, sprzedaję usługę
    użytkownikom w Polsce.

    2) właściwie to wszystko zmieściłem w pierwszym punkcie :)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelki wskazówki,
    Marcin Szafran