  • 1. Data: 2004-03-12 08:31:31
    Temat: Hodowla a Vat a eksport
    Od: "agata" <a...@p...wprost.pl>

    Witam wszystkich

    Moje pytanie: planuję uruchomić firmę zajmującą się przykladowo hodowlą
    zwierząt z przeznaczeniem wylącznie na rynki zagraniczne UE.
    Szacunkowe miesięczne przychody z tego tytułu (rswniez ciągle w sferze
    przykładów) - 15 tys EURO.

    Zajrzałam do serwisu podatki.pl i trochę we mnie niepewności:-), pomimo ze:

    Zalącznik nr 2
    Wykaz usług, których świadczenie jest zwolnione od podatku:

    poz 1. Usługi związane z rolnictwem oraz chowem i hodowlą zwierząt, z
    wyjątkiem usług weterynaryjnych, podkuwania koni i działalnosci schronisk dla
    zwierząt

    Pytanie dotyczące głswnie VAT - czy w tej sytuacji moja cena = cena sprzedazy
    u zagraniczego odbiorcy, VAT 0% na fakturze?
    Czy unikam tym samym procedur naliczania i odliczania VAT, oczekiwania na
    zwrot itp (w świetle ciągle modyfikowanych przepisów chociażby ostatniej
    zmiany dot. kaucji 250 tys. zl w ramach nowych firm które podejmują handel z
    krajami UE)?
    Jaką przy tym formę opodatkowania wybrać, spory koszty hodowli (kpir plus VAT)?
    A to wszystko juz przy funkcjonowaniu hodowli i handlu po 1 maja 2004.
    Dziekuje za wypowiedzi.
    Agata

  • 2. Data: 2004-03-12 14:25:13
    Temat: Re: Hodowla a Vat a eksport
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "agata" <a...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > u zagraniczego odbiorcy, VAT 0% na fakturze?
    > Czy unikam tym samym procedur naliczania i odliczania VAT, oczekiwania na

    Jak sama podałaś, jest to "zwolnione z VAT", a to już nie to samo co
    opodatkowane stawką 0%. Zwolnione oznacza, że nie możesz sobie odliczyć vatu
    np. od kosztów pasz czy od energi służącej do oświetlenia chlewika.

    Poza tym, zwolnione jest w Polsce, niekoniecznie w innych krajach UE. A
    zasada jest taka, że jak sprzedajesz do innego kraju, to odbiorca musi
    doliczyć swój VAT. Sądzę jednak, że w innych krajach UE też jest zwolnione.

    Ale najważniejsze to rozstrzygnąć, czy "usługi związane z chowem i
    hodowlą zwierząt" to to samo co "sprzedaż zwierząt". Ale w tym to ja Ci nie
    pomogę.

    Pozdrawiam,
    BaLab