  • 11. Data: 2005-12-11 21:31:05
    Temat: Re: Grafik - wolny zawód?
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Czyli, nieodmiennie od mojego zdania, nie mogę stosować ryczałtu?
    A karta podatkowa? Czy to ma jeszcze jakieś zalety przed KPiR?

  • 12. Data: 2005-12-12 19:24:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Dec 2005, macias wrote:

    > Czyli, nieodmiennie od mojego zdania, nie mogę stosować ryczałtu?

    IMHO "gefragt" napisał zupełnie co innego.
    Że grafik to nie "wolny zawód". I że nie ma to NIC wspólnego
    do prawa rozliczania ryczałtem, bo podział biegnie w innej
    płaszczyźnie !

    > A karta podatkowa?

    ...obejrzałeś tę ustawę o ryczałtach ?
    Zasada jest prosta: na ryczałcie wolno rozliczać WSZYSTKO, *ZA WYJĄTKIEM*
    tego czego nie wolno rozliczać, a lista "zakazanych" działań jest
    w tabelce.
    Na karcie wolno rozliczać to co jest w oddzielnej tabelce - i *tylko*
    to. O ile wiem zasadą jest podzbiór - czyli jak czegoś nie wolno na
    ryczałcie to nawet bym nie szukał czy wolno na karcie (niemal na
    pewno nie).
    Do tego na karcie obowiązują *dodatkowe* ograniczenia - np. dotyczące
    zatrudnienia, komu się sprzedaje (!) itp - różne dla różnych czynności,
    żeby śmieszniej było.

    > Czy to ma jeszcze jakieś zalety przed KPiR?

    ...mniej papierów, jak rozumiem.
    Podstawową wadą jest że w razie poniesienia strat i tak trzeba
    zapłacić podatek (na karcie zawsze, na ewidencjonowanym zależnie
    od przychodu ale też mimo straty).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-12-13 00:28:40
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Dziękuję!

    No dobrze, ale nadal nie wiem, na jakiej stawce ten ryczałt.
    Czy da się to ustalić w toku tego siermiężnego wątku? :>

  • 14. Data: 2005-12-13 08:36:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, macias wrote:

    > Dziękuję!
    >
    > No dobrze, ale nadal nie wiem, na jakiej stawce ten ryczałt.
    > Czy da się to ustalić w toku tego siermiężnego wątku? :>

    ...to może ty zaproponujesz (i napiszesz dlaczego - numer pozycji
    który ci pasuje) a jak się komu nie spodoba to skomentuje ?
    Ustawę przeczytałeś ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-12-13 09:59:10
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > ...to może ty zaproponujesz (i napiszesz dlaczego - numer pozycji
    > który ci pasuje) a jak się komu nie spodoba to skomentuje ?

    Gdybym umiał to zrobić, nie pytałbym tutaj.

    Ustawę przeczytałem, jednak chyba muszę jeszcze raz, jak widzę ;)

  • 16. Data: 2005-12-13 19:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, macias wrote:

    > Ustawę przeczytałem, jednak chyba muszę jeszcze raz, jak widzę ;)

    Hm... rozumiem że "podejrzenie o wolny zawód" związane jest m.in.
    z totalną nieopłacalnością stawki 20% ? (bo DG KPiR 19% wychodzi
    jakby nie patrzeć lepiej...)
    Bo jak nie to "działalność usługowa" ma te standardowe 8,5%...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-12-13 22:22:15
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakby nie patrzeć lepiej...)
    >  Bo jak nie to "działalność usługowa" ma te standardowe 8,5%...

    I tu jest właśnie pies pogrzebany! :)