  • 1. Data: 2005-03-18 21:37:20
    Temat: Gdzie znajde dokladne rozporzadzenia na temat szyldow
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

    j.w.
    Wynajalem pokoj w biurowcu i teraz zastanawiam sie, gdzie musze umiescic
    szyld - na zewnatrz budynku, czy na drzwiach mojego biura? Jakie musza byc
    minimalne rozmiary, z jakich materialow moze on byc wykonany, itd.?
    Podpowiedzcie, gdzie szukac informacji na ten temat.

  • 2. Data: 2005-03-19 13:46:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Mar 2005, Krzysiek wrote:

    >+ j.w.
    >+ Wynajalem pokoj w biurowcu i teraz zastanawiam sie, gdzie musze umiescic
    >+ szyld - na zewnatrz budynku, czy na drzwiach mojego biura?

    Problem jest taki iż brak dobrej wykładni: skreślono obowiązek
    który był w PDG, choć pozostał zapis w KW.
    Często spotykana interpretacja jest taka iż zapis z KW dotyczy
    tylko tych przypadków kiedy *istnieje* (określony w szczególnych
    przepisach) obowiązek "oznaczania". Argumentem jest iż nie można
    karać za czyn niezabroniony ani za niedopełnienie nienakazanego
    obowiązku. Argumentem przeciw jest "samodzielność" zapisu z KKW
    (sformułowano go tak jakby obowiązek był "oczywisty").
    Wiele wskazuje na to iż taki stan jest skutkiem niedopatrzenia
    ustawodawcy...

    >+ Jakie musza byc minimalne rozmiary

    Za czasów kiedy ów obowiązek był oczywisty wskazywano na grupie
    .prawo iż napis fontem 1,5 :> np. w dowolnym rogu kratki opisu
    lokalu przy domofonie spełnia literalnie obowiązek prawny,
    z czego wniosek iż "specyfikacja" nie istnieje :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-19 14:59:53
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

> [...]
    > lokalu przy domofonie spełnia literalnie obowiązek prawny,
    > z czego wniosek iż "specyfikacja" nie istnieje :)

    Rozumiem. Czyli w przypadku typowego biurowca mala tabliczka na drzwiach
    lokalu powinna w zupelnosci wystarczyc?
    Chodzi mi o to, czy wg tych starych przepisow mialo to byc na zewnatrz
    budynku?

  • 4. Data: 2005-03-19 18:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Mar 2005, Krzysiek wrote:

    >+ Chodzi mi o to, czy wg tych starych przepisow mialo to byc na zewnatrz
    >+ budynku?

    No ale "stare przepisy" nie obowiązują...
    Do wyboru IMHO mamy:
    - wymogi *szczególne* - *o ile* takie istnieją dla jakiejś działalności;
    wtedy w takim wymogu powinno być opisane czego wymaga
    = zapis w KW, domagający się *tylko* "oznaczenia" (bez określenia
    jak i gdzie). Skoro bez określenia to IM*H*O jakiekolwiek :) oznaczenie
    *ten* wymóg spełnia (niezależnie od wątpliwości dotyczącej faktu
    czy ów wymóg ma miejsce "w przypadku ogólnym").

    Zaznaczam: IMHO !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)