    From: "EF" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Firma małżeńska
    Date: Thu, 20 Feb 2003 22:40:22 +0100

    Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Od grudnia prowadzę firmę razem z moim mężem. Firma jest zarejestrowana na
    mnie, mąż został zarejestrowany w ZUS-ie jako tzw. osoba współpracująca.
    Cały dochód, który osiągamy w firmie de facto wspólnie jest wykazywany w
    PIT-5 za mnie (więc podatek jest podwójny). Ponieważ działalność jest
    prowadzona cały czas, nie mam czasu na przerejestrowywanie firmy na spółkę
    cywilną, otrzymanie nowego numeru NIP,. REGON. Czy istnieje możliwość tylko
    dopisania męża do mojej działalności i rozliczanie podatku dochodowego na
    pół - osobny PIT5 za męża i za mnie.
    Ewa