-
11. Data: 2009-05-18 11:49:07
Temat: Re: Faktura zaliczkowa - obejscie
Od: Tristan <n...@s...pl>
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 13:22
(autor Tomek
publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
wasz znak: <op.ut4hv1f4l60ql1@unk>):
> Racja. Tyle że pytający chce wykonać usługę prawidłowo i potem korygować
> do 0, więc formalnie rzecz biorąc nie jest to reklamacja.
No ale jak się usługa nie spodobała kupującemu, to co z tego, że prawidłowo.
Strony się dogadały, że wadą usługi jest jej niedopasowanie do potrzeb
klienta, wtedy nie można korygować?
--
Tristan
Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2
-
12. Data: 2009-05-20 20:59:36
Temat: Re: Faktura zaliczkowa - obejscie
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 18 May 2009, Tristan wrote:
> W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 12:50
> (autor Tomek
>
>> Tak na poczekaniu to nie umiem sobie wyobrazić sytuacji
>> w którym koryguje się bezbłędną fakturę za usługę,
>> tzn nie widzę jaką usługę można zwracać :)
>
> No a reklamacja? Skoro usługa była wykonana wadliwie, to czemu by nie móc
> jej ,,oddać''?
Szpece od prawa i podatków w dużych firmach twierdzą jednolicie,
że "nie przejdzie".
Podobnoż USy jako jedyną właściwą drogę postępowania uznają oddanie
*ZAPŁATY* - w postaci kary umownej.
Skutkuje to koniecznością zapłacenia de facto zarówno VAT (bo kara
umowna nie podlega) jak i dochodowego (bo jest przychodem otrzymującego
a nie jest kosztem płacącego).
IMVHO taka interpretacja jest niejako "niesprawidliwa", ze względu
na argumenty które podałeś:
> nie zapala w deszczu. Albo śpiew na weselu, a goście po weselu skarżą się,
> że fałszowano, więc zespół daje zniżkę...
>
> Jeśli nie można tego korygować, to bez sensu.
...i IMVHO tak powinno być - obniżenie ceny ze względu na usługę
o niższej wartości.
Ale...
pzdr, Gotfryd