  • Data: 2007-07-23 17:03:08
    Temat: Faktura wewnątrzwspólnotowa
    Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Znajomy z Danii chciałby kupić w kilka towarów w polskim sklepie na
    swoją firmę zarejestrowaną w Danii a nastepnie przewieźć lub wysłać je
    jakoś do siebie?
    Pozostaje kwestia faktury i VATu 0% (lub zwrotu). Znajomy twierdzi, że
    wystawił i przyjął wiele podobnych faktur z VAT 0% gdy handlował z
    firmami poza swoim krajem i twierdzi, że to żaden problem. Ale nie
    handlował w Polsce. Dlatego ja chciałbym najpierw zasięgnąć opinii
    grupowiczów i dowiedzieć się jak to u nas wygląda. Z tego co się
    zorientowałem potrzebna jest do tego tzw. faktura wewnątrzwspólnotowa.
    Czy sklepy wydaja takie faktury? I jakich dokumenty moze wymagac sklep
    w szczególności jak mam udokumentować wywiezienie towaru do Danii gdy
    odbieram go osobiście w sklepie? Pytalem dzisiaj w kilku sklepach ale
    sprzedawcy robią wielkie oczy i nie bardzo wiedzą o co chodzi.
    Moze ktos opisalby jak to statystynie rzecz biorąc wygląda w Polsce?

    Pozdrawiam

    Jarek