  • 1. Data: 2005-11-03 23:02:16
    Temat: Faktura w EUR dla kontrahenta unijnego ( sprzedaż usług w Polsce z VAT )
    Od: "dm" <(dm)@gmail.com>

    Czy zna ktoś, gdzie znaleźć wzór ?

    Jeżeli nie ma to :

    1) Czy jest obowiązek wystawienia faktury w 2 językach ?

    2) Zakładam, że wszystkie sumy netto, VAT, brutto muszą być przeliczone z
    EUR na PLN - Po jakim kursie przeliczyć EUR na PLN ?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-11-04 07:32:31
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    dm <(dm)@gmail.com> wrote:
    > 1) Czy jest obowiązek wystawienia faktury w 2 językach ?

    Nie, ale lepiej wystawić, bo potem przy kontroli będziesz szukał jakiegoś
    tłumacza przysięgłego, bo niekumaty kontroler nie zrozumie faktury.

    > 2) Zakładam, że wszystkie sumy netto, VAT, brutto muszą być przeliczone z
    > EUR na PLN - Po jakim kursie przeliczyć EUR na PLN ?

    Na fakturze musisz tylko kwotę podatku podać w PLN. A co do kursu - wydaje
    mi się, że średni NBP na dzień wystawienia faktury.

    P.

  • 3. Data: 2005-11-04 07:49:19
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > dm <(dm)@gmail.com> wrote:
    A co do kursu - wydaje
    > mi się, że średni NBP na dzień wystawienia faktury.

    a jeżeli obowiązek podatkowy powstanie na inny dzień niż dzień wystawienia
    faktury ? ;)

    pozdrawiam