  • 1. Data: 2002-12-11 11:17:14
    Temat: Faktura - rachunek
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Czy osoba prowadząca DG, KPiR nie vatowiec, za wykonana usługę, wystawia
    teraz VATowcowi:
    -rachunek
    -rachunek uproszczony
    - fakturę (bez słowa VAT)
    i czy jest zobowiazany do wpisania regonu lub nipu a może obydwu.
    Już dawno nie miałem kontaktu z niewatowcami a chciałbym zweryfikować
    prawidłowość otrzymanego dokumentu.
    Sark

  • 2. Data: 2002-12-11 11:35:00
    Temat: Re: Faktura - rachunek
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sark napisał:
> [...]
    > i czy jest zobowiazany do wpisania regonu lub nipu a może obydwu.
    > Już dawno nie miałem kontaktu z niewatowcami a chciałbym zweryfikować

    Wystawia rachunek (nie uproszczony i nie fakturę). Nie musi być na niej
    NIPu ani wystawcy ani odbiorcy - ale z reguły sie go wpisuje, nie zaszkodzi.
    Muszą byc natomiast dane zapewniające identyfikację podmiotów - nazwa,
    adres siedziby.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-11 14:19:06
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2002 12:35:00 +0100 Maddy <m...@e...com.pl> napisał/napisała:

> [...]
    > Muszą byc natomiast dane zapewniające identyfikację podmiotów - nazwa,

    Ja z myślą o przyszłym czytelniku takiego rachunku dodaję dopisek: "Sprzedawca
    podmiotowo zwolniony z VAT (podatku od towarów i usług)"

    Ułatwia to "łykanie" takich rachunków VAT-owcom.
    PAD
    --