    From: "LoLe" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura do paragonu.
    Date: Thu, 4 Nov 2004 19:45:17 +0100

    Mam do was kilka pytań w związku z wystawianiem faktury do paragonu..
    1. Czy można wystawić fakturę do paragonu ale nie do wszystkich jego
    pozycji?
    2. Czy faktura do paragonu musi być dokładnym odzwierciedleniem tego co jest
    na paragonie w sensie tabelki Vatów. Chodzi mi tutaj o to że program przy
    którym pracuje zapisuje paragon w taki sposób że nie da się wyliczyć
    dokładnie takich samych wartości netto i brutto w rozbiciu na poszczególne
    stawki VAT jak znajdują się na paragonie, ale dobrze(tak jak na paragonie)
    wylicza kwoty podatku VAT w poszczególnych stawkach. Przykład rozbieżności.
    9,99*0,501=5
    9,99*0,501=5
    9,99*0,501=5
    Brutto = 15
    VAT = 0,44 przy 3% stawce
    Netto = 14,56

    Ale gdy policzymy to w inny sposób
    9,99*1,503=15,01
    Brutto = 15,01
    Vat = 0,44 przy 3% stawce
    Netto = 14,57

    Jak wykazałem kwota VAT jest taka sama ale netto i brutto różnią się.

    PS. Ciekawe jest także to że na drukarce fiskalnej PosnetThermal 1.02: po
    zrobieniu raportu dobowego w celu wyzerowania totalizerów a następnie
    wygenerowaniu 20 razy paragon 0,501kg*9,99zł=5zł i sumując wartości vatu,
    netto i brutto wydrukowane na paragonach wyniknie że Podstawa sprzedaży
    wyjdzie 100zł a kwota VAT-u 18,03zł przy stawce 22% czyli netto 81,97 zł ale
    drukując po tych operacjach raport dobowy drukarka wykaże Sprzedaż
    opodatkowaną Vatem 22% w wysokości 100,1 zł z czego kwota Vatu równa 18,03
    zł. Niezłe co???
    --
    Lole